Gerdab.IR | گرداب

هاآرتص اذعان کرد: ترور دانشمندان ایرانی ازاقدامات رئیس سابق موساد بود

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۹

روزنامه هاآرتص نوشت: دوران ریاست داگان بر موساد، بر دو موضوع مهم متمرکز بود، برنامه هسته‌ای ایران و ترور رهبران حماس و حزب‌الله و دانشمندان ایران.

"مئیر داگان"، رئیس سابق موساد در حالی روز پنجشنبه از سمت خود کنار رفت که یک روزنامه صهیونیستی ترور دانشمندان ایرانی را در دوران ریاست وی از موفقیت‌هایش عنوان کرده است.

به گزارش گرداب، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی درباره پایان ریاست مئیر داگان بر سرویس جاسوسی رژیم‌صهیونیستی نوشت: در دوران فعالیت ۸ ساله مئیر داگان بر موساد، این سرویس اعتبار خود را به عنوان یک سازمان توانا که به انتهای زمین نیز دسترسی دارد نشان داد.

این روزنامه ادامه داد موساد تحت فرماندهی داگان، به یک بازیگر مرکزی در صحنه بین‌المللی تبدیل شد و این موضوع را می‌توان از نشست‌های محرمانه‌ میان داگان و جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا و دیگر رهبران در اروپا و خاورمیانه درک کرد.

هاآرتص ادامه داد: دوران ریاست داگان بر موساد، بر دو موضوع مهم متمرکز بود: برنامه هسته‌ای ایران و ترور رهبران حماس و حزب‌الله و دانشمندان ایران، که اگر نگوییم همه، اما اکثر آن‌ها با مشارکت موساد انجام شده است.

مئیر داگان بالاخره پس از ۸ سال ریاست موساد، روز پنجشنبه به طور رسمی از سمت خود کنار رفت و «تامیر پاردو» فعالیت خود را به عنوان رئیس جدید این سرویس آغاز کرد.