Gerdab.IR | گرداب

شرکت مالی کانادایی هدف باج‌افزار مدوسا قرار گرفت

شرکت مالی کانادایی هدف باج‌افزار مدوسا قرار گرفت
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲

شرکت مونریس که کسب‌وکار پردازش تراکنش است که از سوی شرکت‌های بزرگ آمریکایی مانند استارباکس و ایکیا استفاده می‌شود، در لیست قربانیان باج‌افزار مدوسا قرار گرفت.

به گزارش گرداب، گروه باج‌افزاری مدوسا به تازگی شرکت مونریس (Moneris) را در لیست قربانیان خود قرار داد. این گروه باج‌افزاری که عادت دارد آخرین قربانیانش را به نمایش بگذارد، روز گذشته در مطلبی نمونه‌های از داده‌های به سرقت رفته را منتشر کرد.

اسکرین‌شات‌های هکر‌ها شامل گفتگو‌های ایمیل، داده‌های تراکنش مانند حجم انتقال یافته و سایر اطلاعات حساس است.

در همین حال، مونریس تأیید کرد که یک گروه خارجی تلاش کرده به این شرکت حمله کند. با این حال، این شرکت ادعا می‌کند که نفوذ صورت‌گرفته توسط تیم امنیت سایبری شرکت خنثی شد و "مونریس و مشتریانش تحت تاثیر قرار نگرفتند".

سخنگوی مونریس گفت: «به دنبال این تلاش، تیم ما یک حسابرسی و تجزیه و تحلیل کامل از این حادثه انجام داد، همه اطلاعات را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که هیچ یک از اقدامات پیشگیری از خسارت ما فعال نشده است.»

پست کلاهبرداران سایبری نشان می‌دهد که آن‌ها از این شرکت می‌خواهند ۶ میلیون دلار برای بازگرداندن اطلاعات دزدیده شده بپردازد.

Moneris خدمات پرداخت اعتباری، بدهی، به شکل بی سیم، آنلاین و پایانه‌های فروش (پوز) را برای کسب‌وکار‌ها ارائه می‌دهد. بیش از ۳۰۰ هزار تاجر در کانادا از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند.

برند‌های بزرگ مانند مک دونالد، ایکیا و استارباکس از مونریس برای پردازش پرداخت‌ها استفاده می‌کنند. قطعی ۹۰ دقیقه‌ای خدمات مونریس در اواخر شهریور باعث اختلال در سراسر این کشور شد.

این شرکت به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین بانک سلطنتی کانادا و بانک مونترال تأسیس شد. مونریس سالانه ۳.۵ میلیارد تراکنش کارت اعتباری و نقدی را پردازش می‌کند و نزدیک به ۲۰۰۰ نفر کارمند دارد.