Gerdab.IR | گرداب

حمله منافقين به تيم خبرنگاري العالم مقابل اردوگاه اشرف

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۹

عناصر گروهك تروريستي منافقين با پرتاب سنگ و اشياء ديگر به سوي تظاهركنندگان شماري از ايراني‌ها و عراقي‌ها را زخمي كردند.

در جريان تظاهرات دیروز خانواده ايراني‌هاي بازداشت شده در اردوگاه اشرف و شماري از مردم عراق در مقابل اين اردوگاه، تيم خبرنگاري العالم مورد حمله عناصر گروهك تروريستي منافقين قرار گرفت.

به گزارش گرداب به نقل از پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، خانواده‌ ايراني‌هاي بازداشت شده در اردوگاه اشرف، بار ديگر مقابل اين اردوگاه تجمع كرده و خواستار آزادي آنها شدند.

خبرنگار شبكه العالم گزارش داد كه در جريان تجمع اين خانواده‌ها، عناصر گروهك تروريستي منافقين تلاش كردند با استفاده از زور و پرتاب سنگ و اشياء مختلف، اين خانواده‌ها را متفرق كنند كه در جريان اين حمله تيم خبرنگاري شبكه العالم كه براي گزارش اين تجمع در صحنه حضور داشت، مورد حمله قرار گرفت.

در اين تظاهرات عشاير عراقي نيز شركت داشتند و خواهان بسته شدن اردوگاه اشرف واقع در استان ديالي و اخراج گروهك تروريستي منافقين از كشورشان شدند. همچنين شمار بسياري از خانواده‌هاي عراقي از استانهاي مختلف از جمله بصره در جنوب اين كشور و حتي مناطق شمالي براي كمك به خانواده‌هاي ايراني كه در برابر اردوگاه اشرف تجمع كرده بودند، به اين محل آمدند.

بر پايه اين گزارش، عناصر گروهك تروريستي منافقين با پرتاب سنگ و اشياء ديگر به سوي تظاهركنندگان شماري از ايراني‌ها و عراقي‌ها را زخمي كردند.

منافقين همچنين با حمله به خبرنگاران، آسيب‌هاي فراواني به تجهيزات و خودروهايشان وارد كردند.
عناصر گروهك تروريستي منافقين علاوه بر پرتاب سنگ و اشياء مختلف به سوي تجمع كنندگان، به اقداماتي تحريك آميز عليه نيروهاي امنيتي عراقي حاضر در اطراف اردوگاه دست زدند و به سوي آنان نيز سنگ پراني كردند.

نيروهاي عراقي هم به دليل حمله عناصر گروهك تروريستي منافقين سعي كردند تا براي جلوگيري از آسيب ديدن تظاهركنندگان، آنان را از نزديك حصار اردوگاه دور كنند.

برخي از تظاهر كنندگان در نتيجه حمله عناصر گروهك تروريستي منافقين آسيب ديده يا زخمي شدند.

بسياري تظاهر كنندگان در مصاحبه با خبرنگار العالم تاكيد كردند تا زمانيكه دولت عراق به درخواست آنان پاسخ ندهد اين محل را ترك نخواهند كرد.

آنها همچنين از سازمان ملل متحد و سازمان هاي حقوق بشر خواستند دست از سكوت خود در قبال اين موضوع برداشته و به درخواست آنان پاسخ گويند.

بر اساس گزارش خبرنگار العالم، تجمع كنندگان در پيامي به سازمان ملل و ديگر سازمانهاي حقوق بشري تاكيد كردند كه گروهك تروريستي منافقين، گروهكي جنايتكار است كه با رژيم بعث و گروه‌هاي تروريستي در سركوب و كشتار عراقي‌ها و عمليات انفجاري دست داشته‌اند.

تظاهر كنندگان در اين پيام كه نسخه‌اي از آن به دولت عراق نيز ارسال شده است، درخواست كردند كه اين گروهك تروريستي هر چه سريعتر از خاك عراق اخراج شود.