Gerdab.IR | گرداب

پروژه "دموكراسي در ايران" در دستور كار انديشكده هوور

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۹

انديشكده هوور داراي گروه‌هاي مستقل تخصصي مطالعاتي است كه در راستاي راهبردهاي كلان كاخ سفيد، پنج پروژه مطالعاتي بلند مدت را در دستور كار دارند كه يكي از آنها "پروژه‌ دموكراسي در ايران‌" است.

انديشكده آمريكايي هوور كه مأموريت اصلي آن راه‌اندازي انقلاب‌هاي رنگي در كشورهاي مخالف آمريكايست، با حمايت لابي صهيونيسم و دولت آمريكا پروژه دموكراسي در ايران را در دستور كار خود قرار داده است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، مراكز مطالعاتي در آمريكا علاوه بر اينكه سياست‌ها و راهبردهاي كلان و بلند مدت كاخ سفيد را تدوين مي‌كنند، از طرفي با ارائه تحليل‌هاي جهت‌دار و انعكاس اخبار هدفمند، زمينه اجراي اين راهبردها را در ميان افكار عمومي و محافل سياسي جهان فراهم مي‌كنند.

انديشكده "هوور‌" يكي از اين مراكز فكري آمريكا است كه نقش مهمي در تبيين سياست‌هاي جهاني كاخ سفيد دارد و فعاليت‌هاي مهم اين مؤسسه در جهت راهبردهاي كاخ سفيد صورت مي‌گيرد.

انديشكده هوور داراي گروه‌هاي مستقل تخصصي مطالعاتي است كه در راستاي راهبردهاي كلان كاخ سفيد، پنج پروژه مطالعاتي بلند مدت را در دستور كار دارند كه يكي از آنها "پروژه‌ دموكراسي در ايران‌" است.

موسسه بنيادي هوور در پروژه دموكراسي در ايران به دنبال فهم فرايندها و رويكرد دموكراسي در جمهوري اسلامي ايران و خاورميانه است و همچنين در خصوص پيچيدگي‌هاي جهان اسلام و راهكارهاي گذار به دموكراسي در كشورهاي اسلامي تمركز پژوهشي دارد.

"پروژه ابتكار اقتصادي و تمركز بر مسائلي همچون چگونگي گسترش سيستم اقتصاد آزاد، تنظيم قوانين بين‌المللي تجارت، بانكداري، توسعه اقتصادي، مالكيت فكري، پروژه  CREDO و تمركز بر اصلاحات آموزشي، ارتقاي سطح آموزشي دانش آموزان سطوح ابتدايي و راهنمايي آمريكا، پروژه اقتصاد روسيه و پروژه مطالعه بر روي آرشيوهاي اتحاد جماهير شوروي" از ديگر پروژه‌هاي بلند مدت اين انديشكده است.

اين مؤسسه همچنين تمركز مطالعاتي عميق و گسترده‌اي بر روي مسائل ايران داشته به طوري كه چندين پروژه مهم را در قبال ايران اجرا كرده است.

"دموكراسي در ايران" از پروژه‌هاي اصلي در دستور كار انديشكده هوور است. اين موسسه در سال 2007 كنفرانسي با عنوان "در جست‌وجوي دموكراسي در ايران" را با هدف نوسازي سياسي و اجتماعي در ايران برگزار كرد و افراد ايراني غرب‌گرا و مخالف نظام اسلامي مانند عباس ميلاني، فاطمه حقيقت جو، شهرام چوبين و برخي چهره‌هاي ديگر نيز در آن شركت داشتند.

مأموريت اصلي موسسه هوور، هدايت و سازماندهي جهاني در راستاي نظم و سيستم سرمايه‌داري و ليبرال دموكراسي نظام سلطه جهاني است. به همين منظور، ايجاد انقلاب و دگرگوني سياسي در كشورهاي متضاد با منافع نظام سرمايه‌داري از جمله انقلاب‌هاي رنگين (گرجستان‌، اوكراين و…) يكي از اولويت‌هاي كاركردي اين موسسه است.

اين موسسه همچنين پيوند بسيار نزديكي با لابي صهيونيسم و سازمان‌هاي جهاني صهيونيستي از جمله آژانس جهاني يهود و آيپك دارد به طوري كه بسياري از سياست‌هاي فكري و مطالعاتي آن از سوی لابي‌هاي صهيونيستي تدوين مي‌شود كه اين مسئله در حضور كارشناسان صهيونيست فعال در اين موسسه به خوبي قابل مشاهده است.

موسسه هوور با دريافت كمك‌هاي مالي قابل توجه از شركت‌هاي بين المللي چون "لاكهيد"، "استاندارد اويل"، "گلف اويل" در نهايت به كارگذار فكري سياست‌هاي آنها تبديل شده است.