Gerdab.IR | گرداب

اعتراف ژاپن به هک شدن سازمان فضایی این کشور

اعتراف ژاپن به هک شدن سازمان فضایی این کشور
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲

آژانس فضایی ژاپن با نام ژاکسا (JAXA) در تابستان هدف حمله سایبری قرار گرفته بود.

به گزارش گرداب، آژانس کاوش هوافضای ژاپن (JAXA) در تابستان هدف حمله سایبری واقع شده بود که ممکن است فناوری‌های حساس فضایی و داده‌های محرمانه را در اختیار هکر‌ها قرار داده باشد.

این رخنه امنیتی ماه پیش کشف شد وقتی که نهاد‌های امنیتی به آژانس فضایی ژاپن هشدار دادند که سامانه‌هایش در معرض خطر قرار گرفته است. روزنامه ژاپنی یومیوری شیمبون (The Yomiuri Shimbun) نخستین بار این رخنه امنیتی را گزارش داد.

وزیر کابینه ژاپن، هیروکازو ماتسونو (Hirokazu Matsuno) با تایید این نفوذ در یک نشست خبری اعتراف کرد که هکر‌ها به سرور اکتیو دایرکتوری (AD) این آژانس دست پیدا کرده‌اند که جزئی بنیادی از فعالیت‌های شبکه JAXA به حساب می‌آید.

بر روی این سرور به احتمال زیاد اطلاعات حیاتی مانند هویت کارمندان نگهداری می‌شود که این مسئله باعث افزایش پیامد‌های احتمالی این هک خواهد شد. در پاسخ به این حادثه JAXA در حال حاضر مشغول همکاری با متخصصان امنیت سایبری و نهاد‌های امنیتی است تا ابعاد حادثه مشخص شود.

اگرچه هیچ نشت اطلاعات مرتبط با JAXA تایید نشده، یک مقام مربوطه ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: «تا وقتی سرور AD هک شده باشد، به احتمال زیاد بیشتر اطلاعات قابل مشاهده بوده است. این وضعیت بسیار جدی است».