Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به استارتاپ مالی صهیونیستی

حمله سایبری به استارتاپ مالی صهیونیستی
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲

گروه هکری ALPHV توانسته ۲۶۵ گیگابات از اطلاعات محرمانه کسب‌وکار‌هایی که با استارتاپ مالی صهیونیستی کار می‌کردند، در اختیار بگیرد.

به گزارش گرداب، استارتاپ مالی تیپالتی (Tipalti) که در حوزه فناوری‌های مالی فعالیت می‌کند و ارزش مالی آن بیش از یک میلیارد دلار است، قربانی حمله سایبری واقع شده است و هکر‌ها تهدید کردند که داده‌های مشتریان پلتفرم روبلوکس و توییچ که بر روی تیپالتی نگه‌داری شده است، منتشر می‌کنند.

هکر‌های گروه APLHV مدعی هستند که حجم زیادی از داده‌های استارتاپ مالی صهیونیستی تیپالتی (Tipalti) را در اختیار گرفتند؛ این شرکت در زمینه راهکار‌های خودکارسازی برای پرداخت فعالیت می‌کند. این گروه هکری تهدید کرده است که اطلاعات محرمانه چندین مشتری این شرکت صهیونیستی را منتشر می‌کنند؛ مشتریان این شرکت شامل پلتفرم بازی بلاکچین روبلوکس (Roblox) و سرویس گیمینگ آمازون با نام توییچ (Twich) می‌شوند.

این گروه هکری مدعی است که توانسته به شکل محرمانه به رایانه‌های صهیونیستی در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۲۳ دسترسی پیدا کند و بیش از ۲۶۵ گیگابایت اطلاعات تجاری محرمانه متعلق به این شرکت و همچنین اطلاعات کارمندان و مشتریان این شرکت را در اختیار بگیرد.

این شرکت صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما متوجه این ادعا شدیم و در حال بررسی آن هستیم. ما امنیت مشتریان خود را بسیار جدی می‌گیریم. در حال حاضر هیچ خسارت به داده‌ها و اطلاعات را نیافتیم و متوجه هک شدن سامانه‌های خود نشدیم».

گروه هکری ALPHV می‌گوید که در نظر دارد در فرصت مناسب این اطلاعات را منتشر کند و به سهام روبلوکس ضربه بزند.

منبع: calcalistech