Gerdab.IR | گرداب

افشای اطلاعات بیماران در بیمارستان‌های کمبریج

افشای اطلاعات بیماران در بیمارستان‌های کمبریج
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲

یک مقام حوزه سلامت در کمبریج انگلستان اعتراف کرد که دو نقض داده گسترده در بیمارستان‌های این شهر رخ داده است که دلیل آن افشای تصادفی داده‌های بیماران به شکل فایل اکسل بوده است.

به گزارش گرداب، مدیرعامل بنیاد دانشگاه‌های علوم پزشکی کمبریج، رولند سینکر با اعلام این خبر اعلام کرد که نخستین بار این اتفاق در سال ۲۰۲۱ رخ داده، اما به تازگی متوجه آن شدند. او می‌گوید:
«نخستین مورد مرتبط با درخواست یک نهاد از ما از طریق وب‌سایت بود. در پاسخ به این درخواست ما به طور اشتباه تعدادی از داده‌های شخصی را افشا کردیم». در فایل اکسلی که در پاسخ به این درخواست ارائه شده، اطلاعاتی بیشتر از آنچه که نهاد مربوطه درخواست کرده، به شکل پنهان وجود داشته است.

این داده‌ها مربوط به ۲۲۰۷۳ بیمار است که برای مراقبت‌های زایمانی در بیمارستان رزی بین ۲ ژانویه ۲۰۱۶ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ حضور داشتند. داده‌ها شامل نام و شماره بیمارستان بیماران و نتایج تولد آن‌ها می‌شود.

نحوه افشای این داده‌ها تقریباً مشابه نقض شدیدتر در سرویس پلیس ایرلند شمالی (PSNI) در اوایل سال جاری است. سرویس پلیس این کشور نیز به طور تصادفی اطلاعات حساس را با در پاسخ به درخواست FOI به اشتراک گذاشت.

در ماه سپتامبر، رگولاتور حریم خصوصی دفتر کمیسر اطلاعات (ICO) خواستار توقف فوری استفاده از صفحات گسترده اکسل برای انتشار داده‌های FOI شد و راهنمایی‌هایی را در مورد جداول منتشر کرد.

این تابع اکسل می‌تواند به خلاصه کردن مجموعه داده‌های بزرگ کمک کند، اما همچنین ممکن است یک خلاصه خودکار از داده‌های اساسی ایجاد کند که در نگاه اول پنهان به نظر می‌رسد.