Gerdab.IR | گرداب

نقش حملات باج‌افزاری در تورم انگلیس

نقش حملات باج‌افزاری در تورم انگلیس
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲

به گزارش موسسه ویم، همه‌گیری حملات باج‌افزاری که کسب‌وکار‌های انگلیس را هدف قرار داده است، باعث افزایش قیمت‌ها و همچنین تورم گسترده در این کشور شده است.

به گزارش گرداب طبق تحقیقات موسسه ویم (Veem)، همه‌گیری حملات باج‌افزاری که کسب‌وکار‌های انگلیس را هدف قرار داده است، باعث افزایش قیمت‌ها و همچنین تورم گسترده در این کشور شده است.

این موسسه حفاظت از داده در مطالعه‌ای از ۱۰۰ مدیر کسب‌وکار در انگلستان تحقیق کرده است که این شرکت‌ها مجموعا بیش از ۵۰۰ کارمند داشتند و در طی هجده ماه گذشته حداقل یک بار هدف حمله باج‌افزاری قرار گرفته بودند.

در نتیجه مشخص شد که شرکت‌های بزرگ به‌طور متوسط ۱۷ درصد به هزینه مشتریان خود اضافه کردند.
بیش از ۲۲ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که قیمت‌ها بین ۲۱ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و ۶ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که قیمت‌ها بین ۳۱-۴۰ درصد افزایش داشته است. تنها ۱ درصد از شرکت‌ها توانسته بودند پس از حمله باج‌افزاری قیمت‌های گذشته خود را حفظ کنند.

انگلیس در حال حاضر بیشترین تورم در اروپا را دارد و به تورم ۴.۶ درصدی رسیده است.

موسسه ویم معتقد است که حدود سه چهارم (۷۶%) موسسات انگلیسی سال گذشته هدف حمله باج‌افزاری واقع شده بودند.
این حملات تنها باعث افزایش قیمت محصولات نمی‌شود بلکه کسب‌وکار‌ها پس از این ماجرا به سراغ تعدیل نیرو نیز رفته‌اند. در بین شرکت‌هایی که قربانی باج‌افزار قرار گرفتند تقریبا نیمی از آن‌ها (۴۷%) نیروی کار خود را کم کرده‌اند.