Gerdab.IR | گرداب

کد‌های «کیو آر» نیز ممکن است خطرناک باشند

کد‌های «کیو آر» نیز ممکن است خطرناک باشند
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲

در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ حدود ۶۰ هزار حمله از این طریق گزارش شده است.

به گزارش گرداب کمیسیون تجارت فدرال (FTC) رگولاتوری آمریکا در حوزه فضای مجازی درباره پنهان شدن لینک‌های آلوده در کد‌های QR هشدار داد که می‌تواند اطلاعات کاربران را به سرقت ببرد.
کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده درباره کد‌های QR هشداری صادر کرد و اعلام کرد که کلاهبرداران ممکن است از این کد‌ها برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران استفاده کنند.

این روز‌ها کد‌های QR در همه جا وجود دارند. ممکن است یکی را برای دیدن منوی رستوران یا پرداخت هزینه پارکینگ اسکن کرده باشید. ممکن است برای شرکت در یک کنسرت یا رویداد ورزشی یا سوار شدن به یک پرواز این فناوری را به کار گرفته باشید. متأسفانه باید گفت این فناوری نیز ابزاری در اختیار مجرمان سایبری است و کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات شخصی، پیوند‌های آلوده را در کد‌های QR پنهان می‌کنند.

در آمریکا گزارش‌هایی دریافت شده که کد‌های QR آلوده را در پارکومتر‌ها پنهان می‌کنند؛ و برخی از کلاهبرداران حیله گر ممکن است یک کد QR از طریق پیام متنی یا ایمیل برای شما ارسال کنند و دلیلی برای اسکن کردن آن برای شما ایجاد کنند. کد QR یک کلاهبردار ممکن است شما را به یک وب سایت جعلی ببرد که واقعی به نظر می‌رسد، اما در واقع اینطور نیست. به لطف کد QR، می‌توانید به طور تصادفی بدافزاری را روی خود نصب کنید که حتی قبل از اینکه متوجه شوید اطلاعات شما را به سرقت می‌برد.

به گزارش نیویورک تایمز، به نقل از داده‌های Trellix، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، حدود ۶۰,۰۰۰ حمله با استفاده از کد‌های QR ثبت شده است.