Gerdab.IR | گرداب

نفوذ هکر‌های اوکراینی به زیرساخت‌های آب روسیه

نفوذ هکر‌های اوکراینی به زیرساخت‌های آب روسیه
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲

بر اساس گزارش ها، اوکراین Rosvodokanal، یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی روسیه را هک کرده و ۱.۵ ترابایت داده را بیرون کشیده است.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاری اینترفاکس اوکراین، این عملیات توسط گروه هکری بلک‌جک انجام شده و احتمالاً با حمایت متخصصان سایبری سرویس امنیت اوکراین (SBU) صورت گرفته است.

به گفته منابع مورد اشاره در این گزارش، زیرساخت فناوری اطلاعات Rosvodokanal طی یک حمله سایبری قدرتمند نابود شده است.

در این بیانیه آمده است که هکر‌های اوکراینی ۶ هزار رایانه را رمزگذاری کرده و بیش از ۵۰ ترابایت داده از جمله سیستم مدیریت اسناد داخلی، ایمیل‌های شرکتی، خدمات حفاظت سایبری و نسخه‌های پشتیبان را حذف کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که ۱.۵ ترابایت داده کشف و ضبط شد و در حال حاضر توسط متخصصان SBU تجزیه و تحلیل می‌شود. عملیات Rosvodokanal در نتیجه این حمله سایبری مختل شده است.

Rosvodokanal آب ۷ میلیون مصرف کننده را در روسیه تامین می‌کند و بخشی از گروه Alfa مستقر در مسکو، یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی روسیه است.

عملیات گزارش شده بخشی از جنگ سایبری بین اوکراین و روسیه است که تقریباً دو سال پیش تهاجم گسترده‌ای را به همسایه خود آغاز کرد.

هفته گذشته، اوکراین اعلام کرد که به سازمان مالیاتی روسیه حمله کرده و پیش از آن هکتیویست‌های این کشور گفته بودند که پایگاه داده رسانه‌های روسیه را نقض کرده اند.

همچنین هفته گذشته، غول مخابراتی اوکراین، Kyivstar گفت که مورد حمله سایبری قرار گرفته است که خدمات اینترنتی میلیون‌ها کاربر را قطع کرد.

منبع: سایبرنیوز