Gerdab.IR | گرداب

هكرها و خبرنگاران سربازان جديد آمريكا در جنگ عليه ايران

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۹

مدرس روابط بين‌الملل دانشگاه چيتاگونگ نوشت: آمريكا براي مختل كردن و حتي از كار انداختن تاسيسات هسته‌اي ايران، به طور مخفيانه از جنگ فناوري يا سايبري سود مي‌جويد.

مدرس روابط بين‌الملل دانشگاه چيتاگونگ نوشت: ايالات متحده آمريكا علاوه بر جنگ سايبري، با استفاده ابزاري از رسانه‌ها جنگ نرم خود عليه ايران را آغاز كرده است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، "سايموم پرويز‌" مدرس رشته روابط بين‌الملل در دانشگاه "چيتاگونگ‌" بنگلادش در مقاله‌اي با عنوان "رسانه‌هاي گروهي به مثابه يك سلاح كاربردي، درك و فهم مخاطب را نشانه ‌مي‌روند‌"، از آغاز جنگ نرم ايالات متحده آمريكا عليه ايران خبر داد و معتقد است كه امروزه اين هكرها و خبرنگاران هستند كه به عنوان سربازان جديد در ارتش آمريكا خدمت مي‌كنند.

هزينه بي نتيجه چند ميليارد دلاري غرب براي روي كار آوردن دولت دلخواه
ايران به واسطه موضع مخالف عليه قدرت‌هاي غربي به تيتر اول رسانه‌هاي جهان تبديل شده است. از نظر قدرت‌هاي غربي، ايران برنامه هسته‌اي مخفي را براي تحقق اهداف نظامي خود دنبال مي‌كند اما مقامات آمريكا تا به امروز نتوانسته‌اند هيچ راه‌حلي براي اين مشكل پيداکنند. آنها سعي كرده‌اند با قلدري حكومت ايران را تهديد كرده و براي روي كار آوردن يك دولت ميانه‌رو در ايران ميليون‌ها دلار هزينه كنند. اما اين اقدامات تا به حال هيچ موفقيتي در پي نداشته‌ است.

افزايش وابستگي اعضاي شوراي امنيت به ايران
برخي معتقدند كه مي‌توانند از طريق اعمال فشار با تصويب تحريم‌هاي جديد عليه ايران، این کشور را تحت فشار قرار دهند ولي ايران يكي از بزرگترين ذخاير انرژي را در دنيا دارد و وابستگي اعضاي شوراي امنيت مثل چين و روسيه به منابع انرژي ايران افزايش پيدا مي‌كند.

مردم ايران در مقابل حمله آمريكا خواهند ايستاد
آخرين گزينه يعني حمله نظامي به ايران نيز مي‌تواند براي آمريكا پر هزينه باشد. اگر ايران و فرهنگ منحصر به فرد آن را بشناسند‌، در خواهد يافت كه پيش از حمله به خاك اين كشور بهتر است خود را براي وحدت ملي اين سرزمين كهن آماده سازند. خواه اين حمله هدفمند باشد يا بدون برنامه‌ريزي، چنين حملاتي حس ملي‌گرايي مردم ايران را برانگيخته است. مي‌توانيد شرط‌بندي كنيد كه ژنرال‌هاي ارتش ايالات متحده آمريكا هيچ علاقه‌اي به ديدن اين تصاوير ندارند.

افزایش سرمايه گذاري در جنگ سايبري در دولت اوباما
امروزه اين هكرها و خبرنگاران هستند كه به عنوان سربازان جديد در ارتش خدمت مي‌كنند نه ژنرال‌ها، زيرا كه جنگ تازه‌اي عليه ايران به راه افتاده است. آمريكا براي مختل كردن و حتي از كار انداختن تاسيسات هسته‌اي ايران، به طور مخفيانه از جنگ فناوري يا سايبري سود مي‌جويد. جالب اينجاست كه سرمايه‌گذاري در محيط مجازي از دوران رياست‌جمهوري بوش آغاز شده است اما در دوران اوباما شتاب بيشتري به خود گرفته است.

ايالات متحده آمريكا براي مقابله با ايران آشكارا ميلياردها دلار در بخش راديو، تلويزيون، اينترنت و ماهواره سرمايه‌گذاري كرده است. هدف از اين سرمايه‌گذاري‌ها، كمك به گروه‌هاي طرفدار دموكراسي، اجراي طرح‌هاي ديپلماسي عمومي و اعطاي كمك هزينه فرهنگي و آموزشي است. بسياري از كارشناسان سياسي ترجيح مي‌دهند تا با استفاده از تكنيك‌هاي عمليات رواني موسوم به "جنگ نرم‌" تصوير عمو سام (كنايه از ايالات متحده آمريكا) را نزد مردم ايران از دشمن به دوست تغيير دهند تا بدين ترتيب با بهره‌برداري از يك قيام همگاني، نظام جمهوري اسلامي را سرنگون سازند.