Gerdab.IR | گرداب

آمریکا به دنبال افزایش تعداد ماموران سایبری مستقر در خارج

آمریکا به دنبال افزایش تعداد ماموران سایبری مستقر در خارج
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲

اف‌بی‌آی اعلام کرد که به دنبال ایجاد ۶ واحد سایبری جدید در سفارت‌خانه‌های آمریکا است.

به گزارش گرداب، سازمان تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) با هدف ارتقای تمرکز خود روی جرایم مرتبط با حوزه سایبری در حال فرستادن نیرو‌های بیشتری از مجموعه خود به سفارت‌خانه‌های خارجی آمریکا است.

این نیرو‌ها که نقش دستیار وابسته حقوقی در حوزه سایبری (Cyber Assistant Legal Attachés) را در سفارت‌خانه‌های آمریکا ایفا خواهند کرد وظیفه دارند توانایی اف‌بی‌آی در آنچه که مقابله بین‌المللی با جرایم سایبری خوانده شده است را بهبود ببخشند.

وابستگان حقوقی (Legal Attachés) عنوان نقشی است که از دهه ۱۹۴۰ در ده‌ها سفارت‌خانه آمریکا در سراسر جهان ایجاد شد که وظیفه ارتباط‌گیری با مقامات کشور‌های مختلف را در حوزه انتظامی و امنیتی بر عهده دارند. نقش «دستیار وابسته حقوقی در حوزه سایبری» از سال ۲۰۱۱ به این واحد اضافه شد و کانادا، استونی، اوکراین، هلند و اسرالیا در زمره نخستین کشور‌هایی بودند که ماموران اف‌بی‌آی به آن‌ها ارسال شدند.

طبق اعلام اف‌بی‌آی تعداد این نیرو‌ها با افزایش ۴۰ درصدی از ۱۶ به ۲۲ وابسته حقوقی خواهد رسید. تعدادی از ۶ نیروی جدید به سفارت‌خانه‌های آمریکا در دهلی نو، رم و برازیلیا مامور خواهند شد.

گسترش برنامه سایبری بخشی از تغییر گسترده‌تر اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری به سمت رویکردی فعال‌تر برای مبارزه با عملیات‌ها و زیرساخت‌های جرایم سایبری است که در سال‌های اخیر منجر به ایجاد چندین اختلال بزرگ بین‌المللی شده است.

طبق ادعای نهاد‌های امنیتی و انتظامی آمریکا آن‌ها قصد دارند با اتخاذ این رویکرد جدید به جای تحقیق در مورد جرایم پس از وقوع آن‌ها، به شکل پیشگیرانه فعالیت گروه‌های هکری فعال را با اخلال روبه‌رو کنند.

منبع: CyberScoop