Gerdab.IR | گرداب

آزمون تاب‌آوری سایبری در بانک مرکزی اروپا اجرا می‌شود

آزمون تاب‌آوری سایبری در بانک مرکزی اروپا اجرا می‌شود
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲

این نهاد برای اجرای اولین تست تنش امنیت سایبری آماده است.

به گزارش گرداب، بانک مرکزی اروپا اولین آزمون فشار (Stress Test) خود را در زمینه ایمنی سایبری انجام می‌دهد تا بررسی کند که بانک‌های زیر نظر خود تا چه اندازه به یک حمله سایبری به خوبی پاسخ می‌دهند و می‌توانند خود را پس از آن بازیابی کنند.

در این آزمون‌ها که در همکاری با ۱۰۹ بانک تحت نظر انجام می‌شود، یک سناریو در نظر گرفته شده که در آن یک حمله سایبری موفق به قطع عملیات روزانه هر بانک می‌شود.

بانک‌ها سپس اقدامات واکنش‌دهی و بازیابی، از جمله فعال‌سازی اقدامات اضطراری و طرح‌های ضروری و بازیابی عملیات معمول خود را آزمایش می‌کنند. این تمرین ارزیابی می‌کند که بانک‌ها چگونه به یک حمله سایبری واکنش نشان داده و خود را بازیابی می‌کنند، نه اینکه چگونه از حملات سایبری پیشگیری کنند.

به عنوان بخشی از این برنامه، ۲۸ بانک تحت ارزیابی قوی‌تری قرار خواهند گرفت و اطلاعات اضافی در مورد نحوه مواجهه با حمله سایبری را ارائه خواهند داد. این نمونه مختلف مدل‌های کسب و کار و جغرافیا‌ها را پوشش می‌دهد تا تجسم معناداری از سیستم بانکی منطقه یورو ارائه دهد و تضمین کند که هماهنگی کاری مؤثر با دیگر فعالیت‌های نظارتی وجود داشته باشد.

این تست‌ها نشان می‌دهند که مقامات نظارتی نگرانی جدی از امکان اختلال و ناپایداری مالی از یک حمله سایبری اساسی به بخش بانکی هستند، که به طور فزاینده‌ای به فناوری دیجیتال برای حفظ عملیات وابسته شده‌اند.

در اکتبر، بازار بیمه لویدز لندن هشدار داد که یک حمله سایبری بزرگ به سیستم پرداختی اساسی، می‌تواند به ارزش اقتصاد جهانی ۳.۵ تریلیون دلار برسد.