Gerdab.IR | گرداب

کریستین ساینس مانیتور گزارش کرد؛

۵ دليل قاطع بر نژادپرست بودن اسرائيل در سال ۲۰۱۰

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۹

کابینه اسرائیل با طرح قانونی موافقت کرد که بر اساس آن هر کس خواهان گرفتن تابعیت اسرائیلی‌ است و یهودی نیست، باید دولت اسرائیل را به عنوان دولتی یهودی به رسمیت بشناسد.

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اقدامات کابینه رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی، آن را اثبات کننده عدم وجود دموکراسی ادعا شده در اسرائیل خواند که البته ۵ دلیل مهم بر نژادپرست بودن این رژیم است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی "کریستین ساینس مانیتور" در گزارشی با نام "آیا اسرائیل دموکرات است؟" به چند اقدام رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ پرداخت که این اقدامات نشانه نژاد‌پرستی رژیم صهیونیستی است.

 "آیا اسرائیل دموکرات است؟" پنج موردی که در ادامه می‌آید، در حقیقت پاسخ این سوال است که هر یک در سرزمین اشغالی در سال گذشته جنجالی بر پا کرد و ثابت کرد که دیگر جای تردیدی نیست که در قاموس اشغالگران صهیونیستی واژه‌ای به نام دموکراسی وجود ندارد. پایگاه خبری "اسلام‌الیوم" با بیان این مطلب پنج مورد مذکور را به نقل از ساینس‌مانیتور این طور ادامه داد:

۱- ساکنان عرب را تحریم کنید
در اواخر ماه گذشته میلادی گروهی از همسران خاخام‌های اسرائیلی نامه‌ای منتشر کردند خطاب به زنان یهودی که نه تنها با مردان عرب ازدواج نکنند بلکه در هر جایی که مردان عرب حضور دارند حضور پیدا نکنند و در آن محل کار نکنند.

در این نامه نژادپرستانه به دختران یهودی هشدار داده شده است: «اگر با مرد عرب ازدواج کردی دیگر زندگی تو به مانند سابق بازنخواهد گشت.»

۲- با اعراب کار کردن حرام است
در ماه گذشته میلادی، ده‌ها خاخام از سراسر اسرائیل طوماری امضا کردند که بر اساس آن ادعا شد دین یهود اجاره دادن، فروش و معامله املاک با اعراب را حرام می‌داند.

این خاخام‌ها علت این فتوا را برگرفته از معاملات املاک با خارجی‌هایی می‌دانند که در اسرائیل زندگی می‌کنند (!).

این فتوا خشم و تنفر اعراب ساکن فلسطین اشغالی را که یک پنجم جمعیت این منطقه هستند، برانگیخت و سبب تشدید گرایشات افراطی سران دینی در اسرائیل شد.

نکته مهم این است که این طومار را خاخام‌هایی امضا کرده‌اند که بیشتر آنان در دولت رژیم صهیونیستی فعال هستند و این نشان‌دهنده موضع رسمی یا حداقل شبه‌رسمی کابینه اسرائیل است.

۳- حمله نـژادپــرستـانـه
در شهر صفد، شموئیل الیاهو رئیس خاخام‌های اسرائیل، شهرک‌نشینان را به عدم خرید و فروش با دانش‌آموزان عربی فرا خواند که در دانشکده محلی درس می‌خواندند.

پس از این فراخوان، ادعا شد که این دعوت، فتوا بوده و باید اجرایی شود و طرفداران این نظر، مدعی شدند که این چنین اقدامی نژادپرستانه نیست بلکه هدف آن فقط حمایت از کنترل یهودیان بر شهرهاست.

۴- سوگـند وفـاداری به یهـودی بودن اسرائیل
در اکتبر گذشته، کابینه اسرائیل با طرح قانونی موافقت کرد که بر اساس آن هر کس خواهان گرفتن تابعیت اسرائیلی‌ است و یهودی نیست، باید دولت اسرائیل را به عنوان دولتی یهودی به رسمیت بشناسد.

از لحاظ عملی این قانون تاثیر قابل ملاحظه‌ای با پیش از آن نداشت زیرا افراد غیریهودی که خواهان تابعیت اسرائیل هستند بسیار کم است ولی از لحاظ سمبلیک و سیاسی این اقدام، برنامه‌ای بود برای بیرون کردن اعراب ساکن فلسطین اشغالی.

 "جعفر فرح" مدیر جمعیت مساوات حقوق مدنی در اسرائیل این اقدام را "دیکتاتوری اکثریت" اعلام کرد و گفت: «این اقدام بخشی از سلب مشروعیت اعراب ساکن اسرائیل است.»

۵- جنــگ آمــوزشـی
در اوایل پاییز، وزارت آموزش و پرورش اسرائیل ابلاغیه‌ای به مدیران دبیرستان‌ها ارسال کرد که تدریس کتاب‌های تاریخ که در آن موضوع منازعه اسرائیل با اعراب آمده است، متوقف شود.

مسئله در این بود که در این کتاب‌ها به درگیری‌های سال ۱۹۴۸ پرداخته بود و آن را از زاویه دید فلسطینی‌ها که آن را فاجعه یا روز مصیبت (نکبة) می‌خوانند و اسرائیل آن را روز استقلال خود می‌داند، پرداخته شده بود.

"گدعون سار"، وزیر آموزش و پرورش اسرائیل در این خصوص اعلام کرد: «اشاره به "یوم النکبه" یا‌‌ همان روز فاجعه و مصیبت اشکال بزرگی است و به عدم مشروعیت داشتن موجودیت اسرائیل اشاره می‌کند و بهتر است حذف شود