Gerdab.IR | گرداب

محکومیت ۲۰ ساله برای رئیس یک گروه هکری

محکومیت ۲۰ ساله برای رئیس یک گروه هکری
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲

یکی از اتهامات او راه‌اندازی وب‌سایتی برای خرید و فروش اطلاعات است.

به گزارش گرداب، کانر برایان فیتزپاتریک (Conor Brian Fitzpatrick) در دادگاه ناحیه شرقی ویرجینیا به دلیل اداره یک وب‌سایت هکری به نام BreachForums به ۲۰ سال زندگی تحت نظارت پلیس محکوم شد. وب‌سایت او به فروش و افشای اطلاعات شخصی صد‌ها میلیون نفر در سراسر جهان معروف است.

فیتزپاتریک در مارس ۲۰۲۳ به دلیل دست داشتن در سرقت و فروش اطلاعات شخصی حساس متعلق به میلیون‌ها شهروند ایالات متحده و صد‌ها شرکت، سازمان در ایالات متحده و خارج از آن در انجمن جرایم سایبری Breached متهم شد.

فیتزپاتریک که به صورت آنلاین با نام Pompompurin فعالیت می‌کرد، بخشی از یک گروه خلافکاری سایبری مخفی بود که حوزه کاری‌اش به شرکت‌ها و فروش یا افشای اطلاعات دزدیده شده آن‌ها به صورت آنلاین مربوط می‌شد.

برای راحتی کار، فیتزپاتریک یک گروه آنلاین به نام BreachForums ایجاد کرده بود که در آن داده‌های میلیون‌ها نفر در سراسر جهان فاش و فروخته می‌شد.

دولت آمریکا به دنبال این بود که ۱۸۸ ماه، یعنی تقریباً ۱۵.۷ سال محکومیت برای او در نظر بگیرد. با این حال، درنهایت، دادگاه‌ها، فیتزپاتریک را به ۲۰ سال آزادی تحت نظارت محکوم کردند.

به عنوان بخشی از این حکم، فیتزپاتریک دو سال اول آزادی خود را با یک مکان یاب (GPS) در حبس خانگی سپری می‌کند و تحت درمان روانپزشک قرار می‌گیرد.

او همچنین در اولین سال بعد از آزادیش، باید نرم افزار‌های نظارتی را روی رایانه خود نصب کند و نباید در به اینترنت دسترسی داشته باشد».

بعد از آن سال هم، متهم نباید هیچ کالایی را در اینترنت به شخص یا نهاد دیگری بفروشد یا پیشنهاد فروش آن را بدون تأیید قبلی و مجوز دادگاه ارائه دهد. همچنین او باید به قربانیان جرایمش غرامت مادی هم پرداخت کند.