Gerdab.IR | گرداب

اپل اعلام کرد؛

قانون جدید انگلیس حریم خصوصی شهروندان را تهدید می‌کند

قانون جدید انگلیس حریم خصوصی شهروندان را تهدید می‌کند
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

گروه‌های حقوق مدنی هشدار دادند با این قانون شرکت‌ها به بازوی نظارتی دولت تبدیل می‌شوند.

به گزارش گرداب، شرکت اپل می‌گوید که دولت انگلیس ممکن است توان این را پیدا کند که به طور مخفیانه ابزار‌های حفظ حریم خصوصی جهانی را وتو کند.

اپل به پیشنهادات انگلیس برای تایید اولیه امکانات امنیتی جدیدی که توسط شرکت‌های فناوری معرفی شده، حمله کرد.

طبق اصلاحات پیشنهادی به قوانین موجود، اگر وزارت کشور انگلیس یک به‌روزرسانی امنیتی را تایید نکند، این به‌روزرسانی را نمی‌توان در هیچ کشور دیگری نیز منتشر کرد.

دولت انگلیس قصد به‌روزرسانی قانون توانایی‌های تحقیقاتی (Investigatory Powers Act) مصوب سال ۲۰۱۶ را دارد. وزارت کشور انگلیس اعلام کرد که از فناوری‌های متمرکز بر حفظ حریم خصوصی حمایت می‌کند، اما موظف به حفظ امنیت کشور هم است.

تغییرات پیشنهادی فردا در مجلس لرد‌ها بحث و بررسی خواهند شد. اپل اعلام کرده که این تصمیم دولت انگلیس «یک دخالت بی‌سابقه» است.

اپل در یک بیانیه اظهار کرد: «ما به شدت نگران اصلاحات پیشنهادی به قانون توانایی‌های تحقیقاتی (IPA) که در حال حاضر در پارلمان قرار دارد، هستیم. این تعدیلات منجر به تخلف از حریم خصوصی و امنیت کاربران می‌شود».

در بیانیه اپل آمده است که این یک دخالت بی‌سابقه از سوی دولت است که درصورت تصویب، باعث می‌شود تا انگلیس به طور مخفیانه حقوق حفاظتی جدید کاربران در سراسر جهان را وتو کرده و از ارائه آن‌ها به مشتریان ما جلوگیری کند.

قانون موجود توسط منتقدان به عنوان "نامه شنودگران" نامیده شده و این اولین بار نیست که اپل به پیشنهاداتی برای افزایش دامنه آن واکنش نشان داده. در اوایل ژانویه تعدادی از گروه‌های حقوق مدنی توضیحاتی بنابر مخالفت از این قانون منتشر کردند.

این گروه‌ها ابراز نگرانی کرده بودند که این امر به اعمال قدرت بیشتر دولت در تصمیم‌گیری امنیت و حریم خصوصی افراد و شرکت‌ها منجر شده و امکان نظارت دولت بر اطلاعات شخصی و امنیت آنلاین را فراهم می‌کند.

آن‌ها افزودند که این اقدام عملاً شرکت‌های خصوصی را بازو‌های نظارتی و تجسسی دولت تبدیل می‌کند. این اصلاحات پیشنهادی به دنبال بازبینی قوانین موجود بوده و شامل مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها در زمینه جمع‌آوری داده‌ها توسط نهاد‌های اطلاعاتی و استفاده از سوابق اتصال به اینترنت می‌شوند.