Gerdab.IR | گرداب

نشت اطلاعات ۳۳ میلیون فرانسوی

نشت اطلاعات ۳۳ میلیون فرانسوی
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

اطلاعات بیمه سلامت حدود نیمی از مردم این کشور به سرقت رفت.

به گزارش گرداب، سازمان ناظر حریم خصوصی فرانسه (CNIL) اعلام کرد که داده‌های بیش از ۳۳ میلیون نفر در فرانسه که تقریباً نیمی از جمعیت است در اواخر ژانویه در یک حمله سایبری نشت کرد.

دو شرکت Viamedis و Elmer’s هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند. این سازمان هشدار داد که این داده‌ها بر بیمه شدگان و خانواده‌های آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

اطلاعات به سرقت رفته وضعیت تأهل، تاریخ تولد و شماره تأمین اجتماعی، نام بیمه‌گر سلامت و همچنین تضمین‌های قرارداد منعقد شده است.

سازمان CNIL گفت که شرکت‌های بیمه سلامت مستقیماً مسئول اطلاع‌رسانی به افراد آسیب‌دیده هستند، اما از مردم خواسته می‌شود نسبت به تلاش‌های احتمالی فیشینگ که قصد کلاهبرداری از آن‌ها را دارند محتاط باشند.

همچنین این سازمان هشدار داد که اگرچه اطلاعات تماس بیمه‌گذاران تحت تأثیر این نشت قرار نگرفته است، «این امکان وجود دارد که داده‌های نشت یافته با اطلاعات دیگر از نشت‌های قبلی ترکیب شود» تا جرائم بیشتری انجام شود.

اگر مشخص شود که شرکت‌ها نتوانسته‌اند حفاظت‌های امنیتی سایبری مورد نیاز تحت GDPR اتحادیه اروپا (مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها) را اعمال کنند، ممکن است حداقل ۲۰ میلیون یورو و حداکثر معادل ۴ درصد از گردش مالی جهانی خود جریمه شوند.

منبع: The Record