Gerdab.IR | گرداب

کمک داوطلبانه شرکت‌های بزرگ فناوری به ایمنی انتخابات‌ها

کمک داوطلبانه شرکت‌های بزرگ فناوری به ایمنی انتخابات‌ها
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

بیست شرکت مهم فناوری به کاهش آسیب‌های هوش مصنوعی در انتخابات اقدام خواهند کرد.

به گزارش گرداب، این شرکت‌ها در کنفرانس امنیتی مونیخ در بیانیه‌ای اعلام کردند که در سال آینده مجموعه‌ای از تعهدات را با هدف سخت‌تر کردن استفاده مجرمانه از هوش مصنوعی برای فریب رأی دهندگان در سراسر جهان اجرایی خواهند کرد.

در این بیانیه نام شرکت‌هایی از جمله اوپن‌ای‌آی، مایکروسافت، آمازون، متا، تیک‌تاک و ایکس به چشم می‌خورد. شرکت ادوبی (Adobe) و TruePic نیز که بر روی فناوری‌های شناسایی محتوای هوش مصنوعی کار می‌کنند این بیانیه را امضا کردند.

این بیانیه شرکت‌ها را متعهد به حمایت از توسعه ابزار‌هایی می‌کند که می‌توانند محتوای تولید شده یا دستکاری شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی، اعتبارسنجی یا برچسب‌گذاری کنند. آن‌ها همچنین متعهد به ارزیابی مدل‌های هوش مصنوعی خود برای درک چگونگی ایجاد اختلال در انتخابات و ردیابی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند.
امضاکنندگان متعهد شدند که در صورت امکان محتوای هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری کنند و در عین حال به استفاده‌های قانونی مانند کاربرد‌های طنز احترام بگذارند.

تاکنون این توافق بزرگترین اقدام شرکت‌های بزرگ فناوری جهان برای جلوگیری از تأثیرگذاری هوش مصنوعی بر روند انتخابات است.

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای دروغین اخیراً شدت گرفته است. در روز‌های گذشته ویدیویی جعلی منتشر شد که در آن یک گوینده خبری فرانسوی ادعا کرد که سفر ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه به اوکراین به خاطر کشف یک توطئه سوءقصد به او لغو شده است.

در ماه ژانویه گذشته نیز رأی دهندگان در نیوهمپشایر هدف تماس‌های تلفنی رباتیکی قرار گرفتند که در آن صوت جعلی بایدن با مضمون دعوت به شرکت نکردن در انتخابات پخش می‌شد.