Gerdab.IR | گرداب

شروع مجدد فعالیت‌های گروه لاک‌بیت

شروع مجدد فعالیت‌های گروه لاک‌بیت
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

چند روز پیش عملیاتی بین‌المللی علیه این گروه باج‌افزاری انجام شده بود.

به گزارش گرداب، گروه باج‌افزاری لاک‌بیت (LockBit) کمتر از یک هفته پس از هک شدن سرور‌های آن‌ها توسط نیرو‌های پلیس در حال راه‌اندازی مجدد عملیات باج‌افزاری خود در یک زیرساخت جدید است. همچنین این گروه تهدید می‌کند که حملات خود را بیشتر بر بخش دولتی متمرکز خواهد کرد.

این گروه در پیامی طولانی در مورد حمله به این گروه و برنامه‌های عملیاتی خود در آینده منتشر کرد.

لاک‌بیت به حملات خود ادامه می‌دهد

روز شنبه لاک‌بیت اعلام کرد که کار باج‌افزار را از سر می‌گیرد و اظهار داشت که «سهل‌انگاری‌های شخصی و بی‌مسئولیتی» منجر به ایجاد اختلال در فعالیت‌های این گروه در نتیجه عملیات نیرو‌های پلیس بین‌المللی موسوم به عملیات کرونوس شده است.

در ۱۹ فوریه، نیرو‌های پلیس چندین کشور با همکاری یکدیگر زیرساخت LockBit را که شامل ۳۴ سرور میزبان وب‌سایت نشت اطلاعات و سرور‌های کمکی داده‌های به سرقت رفته از قربانیان، آدرس‌های ارز‌های دیجیتال، کلید‌های رمزگشایی و پانل وابسته بود را حذف کردند.

بلافاصله پس از حذف این گروه با تأیید این خبر گفت که آن‌ها فقط سرور‌های بر پایه PHP را از دست دادند و سیستم‌های پشتیبان بدون PHP دست نخورده باقی مانده‌اند.

این گروه با حفظ نام تجاری خود سایت نشت اطلاعات را به یک نشانی جدید با دامنه onion منتقل کرد که در آن نام پنج قربانی همراه با شمارش معکوس برای انتشار اطلاعات دزدیده شده از آن‌ها دیده می‌شود.

منبع: Bleeping Computer