Gerdab.IR | گرداب

طرح ملی استراتژیک نظامی آمریکا برای مقابله با ایران

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۹

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شده است که خواستار استفاده از دیپلماسی و اعمال فشار غیرنظامی همچون تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است تا این کشور را وادار کند که برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را کنار گذارد.

کنگره جدید آمریکا از وزارت دفاع این کشور درخواست کرد که یک طرح ملی استراتژیک نظامی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران آماده کنند.

به گزارش گرداب به نقل از بلومبرگ، کنگره جدید آمریکا از پنتاگون تقاضا کرده است تا برای یک طرح ملی استراتژیکی نظامی به منظور مقابله با برنامه هسته‌ای ایران آماده شود و گزارش آن را برای قانونگذاران تهیه کند.

بر اساس این گزارش، سال گذشته نیز کنگره آمریکا در لایحه دفاعی سال مالی ۲۰۱۰ آمریکا یک گزارش محرمانه درباره قابلیت‌های هسته‌ای ایران تقاضا کرد.

دولت "باراک اوباما"، رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شده است که خواستار استفاده از دیپلماسی و اعمال فشار غیرنظامی همچون تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است تا این کشور را وادار کند که برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را کنار گذارد، اما مقامات این کشور به بهانه‌های گوناگون جو را برای انجام اقدام نظامی علیه ایران متشنج می‌کنند.

 "هوآرد باک مک کئون"، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا که نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا است در اظهاراتی به بلومبرگ گفت: «گیتس اعلام کرد که در صورتی که دیپلماسی و تحریم‌ نتواند مسیر هسته‌ای ایران را تغییر دهد، گزینه نظامی علیه ایران مورد بررسی قرار گیرد.»

منبع: فارس