Gerdab.IR | گرداب

دولت یمن ادعای حمله به کابل اینترنتی را تکذیب کرد

دولت یمن ادعای حمله به کابل اینترنتی را تکذیب کرد
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

برخی رسانه‌های غربی و صهیونیستی این کشور را متهم به اختلال در اینترنت جهانی کرده بودند.

به گزارش گرداب، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یمن دیروز در بیانیه‌ای با تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که از سوی این دولت حمله‌ای به کابل‌های اینترنت بین‌المللی انجام نشده است.

در این بیانیه با تأکید مجدد در موضع‌گیری سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن درباره امنیت کابل‌های بین‌المللی اعلام شد که تصمیم یمن برای جلوگیری از عبور کشتی‌های صهیونیست‌ها شامل کشتی‌های متعلق به شرکت‌های بین‌المللی دارای مجوز برای انجام عملیات کابل‌کشی دریایی در آب‌های یمن نمی‌شود.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:
ما صحت مطالبی را که رسانه‌های دشمن صهیونیستی در خصوص اتفاقی که شنبه گذشته برای تعدادی از کابل‌های زیردریایی در دریای سرخ رخ داد را تکذیب می‌کنیم. دولت یمن در صنعا بر پایبندی خود به موضع کلی یمن در مورد کابل‌های زیردریایی را که در سخنرانی اخیر رهبری بیان شد، تأیید می‌کند. ما مجدداً تمایل خود را برای در امان نگه داشتن کلیه کابل‌های ارتباطی و خدمات آن‌ها از هرگونه خطر و ارائه امکانات لازم برای تعمیر و نگهداری آن‌ها اعلام می‌کنیم. تصمیم برای جلوگیری از عبور کشتی‌های اسرائیلی شامل کشتی‌های متعلق به شرکت‌های بین‌المللی دارای مجوز برای انجام عملیات کابل‌کشی دریایی در آب‌های یمن نمی‌شود. ما بر نقش محوری خود در تداوم و توسعه ارتباطات و اینترنت ارائه شده توسط کابل‌های زیردریایی در آب‌های سرزمینی یمن تأکید می‌کنیم.

منبع: المسیرة