Gerdab.IR | گرداب

خسارت ۱۲ میلیارد دلاری آمریکایی‌ها از کلاهبرداری اینترنتی

خسارت ۱۲ میلیارد دلاری آمریکایی‌ها از کلاهبرداری اینترنتی
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

با این میزان هزینه رکورد کلاهبرداری آنلاین در این کشور شکسته شد.

به گزارش گرداب، اف‌بی‌آی (FBI) اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۱۲.۵ میلیارد دلار خسارت به‌خاطر کلاهبرداری آنلاین به مردم آمریکا وارد شده است. این میزان نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

گزارش مرکز شکایات جرایم اینترنتی اف‌بی‌آی (FBI) نشان می‌دهد، کلاهبرداری‌ها تقریباً در سراسر جهان روند افزایشی دارند. این مرکز بیش از ۸۸۰ هزار شکایت ثبت کرده است که تنها شامل موارد گزارش شده به اف‌بی‌آی است و مبالغ واقعی می‌تواند بیش‌از این‌ها باشد.

در این میان رتبه نخست مربوط به کلاهبرداری‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری است که با افزایش ۳۸ درصدی نسبت به سال قبل به ۴.۵۷ میلیارد دلار رسید. حوزه ارز‌های دیجیتال حدود ۳.۹۴ میلیارد دلار این مبلغ را به خود اختصاص می‌دهد.

گزارش خسارت‌ها در حوزه کلاهبرداری آنلاین نسبت به سال ۲۰۲۱ سه برابر شده است. این روند جهشی ناشی از اجرای تکنیک‌های مهندسی اجتماعی نظیر جا‌زدن خود به عنوان اطرافیان سوژه و تقاضا برای واریز مبلغی جهت سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال است.

این گزارش مدعی است که بسیاری از کلاهبرداری‌ها از آسیای جنوب شرقی سرچشمه می‌گیرد و گروه‌های خلافکاری به شکل سازمان‌یافته این کلاهبرداری‌ها را مدیریت می‌کنند.

کلاهبرداری‌هایی که با نفوذ به ایمیل‌های تجاری (BEC) انجام می‌شود با ۲.۹ میلیارد دلار خسارت در رده دوم قرار دارند.

منبع: The Record