Gerdab.IR | گرداب

تصویب لایحه جلوگیری از فروش اطلاعات آمریکایی‌ها به دشمنان خارجی

تصویب لایحه جلوگیری از فروش اطلاعات آمریکایی‌ها به دشمنان خارجی
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳

لایحه‌ای که دلالان اطلاعات را از فروش داده‌های حساس آمریکایی‌ها به دشمنان خارجی مانند چین و همچنین به شرکت‌های تحت کنترل آن‌ها منع می‌کند، از سوی مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا به تصویب رسید.

به گزارش گرداب لایحه حریم خصوصی داده‌ها، همراه با قوانین همراهی که تیک‌تاک را ملزم به واگذاری مالکیت چینی‌اش در ایالات متحده می‌کند، در ۷ مارس از کمیته انرژی و بازرگانی مجلس خارج شد.

مدت زمانی که از تصویب کمیته تا رأی‌گیری در مجلس طول کشید، در مقایسه با سرعت معمول برای شمارش آرای کنگره بسیار سریع‌تر بود.

کتی مک موریس راجرز و فرانک پالون، از رهبران کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه‌ای مشترک بیان کردند:

رای قاطع امروز پیام روشنی را ارسال می‌کند که ما به دشمنانمان اجازه نخواهیم داد امنیت ملی و حریم خصوصی شهروندان آمریکایی را با خرید اطلاعات حساس و قابل شناسایی شخصی افراد از کارگزاران داده تضعیف کنند.

این اعضا همچنین در ادامه افزودند: این قانون، مکمل مهمی برای قوانین ملی جامع‌تر حفظ حریم خصوصی داده‌ها است، که ما همچنان متعهد به همکاری روی آن هستیم.

همانند لایحه تیک تاک (TikTok)، قانون حفظ حریم خصوصی داده‌ها نیز چین، روسیه، ایران و کره شمالی را هدف قرار می‌دهد.

حامیان حریم خصوصی، تصویب این لایحه در مجلس را تشویق می‌کنند، اما همزمان خواستار پیشبرد قانون حفاظت از حریم خصوصی و داده‌های آمریکا شده اند.

اریک نول، یکی از مدیران پروژه حریم خصوصی و داده در مرکز دموکراسی و فناوری، از طریق ایمیل عنوان کرد:

رأی مجلس نمایندگان بی‌تردید گامی رو به جلو برای حفظ حریم خصوصی آمریکایی‌ها است.

اما او همچنین اضافه کرد که مبارزه هنوز به پایان نرسیده است؛ زیرا کنگره هنوز یک لایحه جامع حفظ حریم خصوصی را تصویب نکرده است.

نول اضافه کرد که او معتقد است زمان طولانی برای کنگره برای تصویب قوانین حفاظت از حریم خصوصی که شامل یک استاندارد قوی برای به حداقل رساندن داده ها، محافظت از حقوق مدنی آنلاین، و اجرای قوی برای توقف اقدامات نظارتی مضر تجاری است، گذشته است.

براندون پاگ، مدیر و یکی از اعضای ارشد تیم امنیت سایبری و تهدیدات نوظهور موسسه آر استریت (R Street)، اشاره کرد که تصویب این لایحه به دنبال دستور اجرایی کاخ سفید است که برای جلوگیری از دسترسی دشمنان خارجی به داده‌های شخصی حساس آمریکایی‌ها طراحی شده است.