Gerdab.IR | گرداب

ایجاد دستورالعمل‌های دفاع سایبری در فیلیپین

ایجاد دستورالعمل‌های دفاع سایبری در فیلیپین
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

معاون اقلیت‌های مجلس نمایندگان فیلیپین بر ایجاد دستورالعمل‌هایی با هدف محافظت از سازمان‌های دولتی در برابر حملات سایبری تأکید کرد.

به گزارش گرداب، فرانس کاسترو (France Castro)، معاون اقلیت‌های مجلس نمایندگان فیلیپین و نماینده لیست حزب معلمان «ACT» از وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات (DICT) این کشور خواست تا دستورالعمل‌هایی را با هدف محافظت از سازمان‌های دولتی در برابر حملات سایبری ایجاد کند.

کاسترو خاطرنشان کرد که چندین سازمان دولتی ملی قربانی حملات سایبری شده‌اند.

او گفت که وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات فیلیپین باید دستورالعمل‌ها و حداقل الزامات دفاع سایبری را در همه سازمان‌های دولتی و مخزن‌های داده ایجاد کند تا خطر حوادث هک را کاهش دهد. وی افزود که سرمایه‌گذاری در سیستم‌های امن برای حفاظت از اطلاعات حساس و حفاظت از حریم خصوصی شهروندان فیلیپینی بسیار مهم است.

معاون اقلیت‌های مجلس نمایندگان فیلیپین همچنین بر فوریت سازمان‌های دولتی، به‌ویژه با توجه به انتخابات میان‌دوره‌ای آتی، برای رسیدگی به آسیب‌پذیری‌های امنیت سایبری برای محافظت در برابر حملات هکری احتمالی تأکید کرد.

او توجه را به یافته‌های نگران‌کننده از انتخابات گذشته در جمهوری دموکراتیک کنگو و عراق جلب و به نگرانی‌ها در مورد محرمانه بودن رأی‌گیری، آسیب‌پذیری در برابر هک و دستکاری احتمالی نتایج انتخابات با استفاده از فناوری سیستم‌های میرو (Miru Systems)، شرکت کره‌ای تأیید شده توسط «Comelec»، اشاره کرد.

کاسترو اظهار داشت:

«ضروری است که اقداماتی برای محافظت از سیستم‌های ما در برابر حملات سایبری، تضمین یکپارچگی فرآیند انتخاباتی و حفاظت از آرای ما اتخاذ شود. همچنین نگرانی‌هایی در مورد آسیب‌پذیری بالقوه سایر پایگاه‌های اطلاعاتی، مانند پایگاه‌هایی که برای ثبت سیم‌کارت و سیستم شناسه ملی استفاده می‌شوند، وجود دارد. دولت باید اقدامات امنیت سایبری را بر بودجه‌های اختیاری اولویت دهد و از حفاظت از داده‌های شهروندان در برابر تهدیدات سایبری اطمینان حاصل کند.»

منبع: سایبربان