Gerdab.IR | گرداب

نگرانی فرماندهی سایبری آمریکا از قدرت سایبری ایران

نگرانی فرماندهی سایبری آمریکا از قدرت سایبری ایران
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

تیموتی هاو، فرمانده سایبری ارتش آمریکا، از قدرت روزافزون سایبری ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: تخصص و تمایل روزافزون ایران برای انجام عملیات سایبری مخرب، آن را به تهدیدی برای امنیت شبکه‌های ایالات متحده و متحدانش تبدیل می‌کند.

به گزارش گرداب، او در صحبت‌هایی درباره وضعیت این فرماندهی اعلام کرد: «مسکو احتمالاً انتخابات آتی آمریکا را فرصتی برای نفوذ می‌داند و قبلاً انتخابات در آمریکا و اروپا را هدف قرار داده است. تعداد مأموریت‌ها ممکن است امسال حتی بیشتر شود، زیرا آمریکا برای مداخله احتمالی چندین کشور خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴، به‌ویژه روسیه، تلاش می‌کند.اجازه بدهید به شما اطمینان دهم که تمرکز مأموریت ما بازیگران خارجی در خارج از کشور است».

وی در ادامه گفت که این فرماندهی تنها در سال گذشته پرسنل نیروی ماموریت ملی سایبری (CNMF) را برای ۲۲ ماموریت «شکار به جلو» به ۱۷ کشور مختلف فرستاد.

هاو از قدرت روزافزون سایبری ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: تخصص و تمایل روزافزون ایران برای انجام عملیات سایبری مخرب، آن را به تهدیدی برای امنیت شبکه‌های ایالات متحده و متحدانش تبدیل می‌کند.

او افزود: بازیگران ایرانی به طور تهاجمی از طریق حوزه سایبری اطلاعات جمع آوری می‌کنند و از اهداف تهران از طریق حملات سایبری، تبلیغات سایبری فعال شده و کنترل رژیم دسترسی به اینترنت داخلی حمایت می‌کنند.

فرمانده سایبری ارتش امریکا در مورد تهدیدات آینده ایران گفت: ما ارزیابی می‌کنیم که ایران به ویژه به دنبال افزایش عملیات و هدف قرار دادن سیستم‌های کنترل صنعتی برای ایجاد اختلال در زیرساخت‌های حیاتی است.

او در انتها خاطرنشان کرد: «فرماندهی سایبری از ابتدای جنگ اسرائیل و حماس، از تلاش‌های قابل توجهی برای تقویت دفاع سایبری اسرائیل و سایر شرکای منطقه‌ای حمایت کرده است. فرماندهی سایبری بر ایمن سازی شبکه‌های کلیدی در منطقه تمرکز کرده و اطلاعات، بینش و گزینه‌های عملی را در اختیار سیاست گذاران قرار داده است».