Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به بیمارستان سیمون ویل در فرانسه

حمله سایبری به بیمارستان سیمون ویل در فرانسه
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

بیمارستان فرانسوی سیمون ویل پس از تحمل حمله سایبری مجبور شد اقدامات خود را تغییر دهد و به سمت قلم و کاغذ روی آورد.

به گزارش گرداب، یک گروه هکری به بیمارستان سیمون ویل (Simone Veil) در کن (CHC-SV) حمله کرد و در نتیجه این حمله بر رویه‌های پزشکی تأثیر گذاشت و پرسنل را مجبور به بازگشت به سمت قلم و کاغذ کرد.

بیمارستان سیمون ویل در کن یک بیمارستان دولتی واقع در فرانسه است. این بیمارستان طیف وسیعی از خدمات پزشکی و امکانات مراقبت‌های بهداشتی را به جامعه محلی و مناطق اطراف ارائه می‌دهد؛ بیش از ۲۰۰۰ کارمند و ظرفیت بیش از ۸۰۰ تخت را دارد.

در سایت بیمارستان آمده است:

«حمله سایبری انجام شده است! همه مشاوره‌های غیر فوری باید تجدید نظر شود.»

بیمارستان فرانسه مجبور شد همه رایانه‌ها را آفلاین کند در حالیکه خطوط تلفن تحت تأثیر قرار نگرفته بودند. بیمارستان با کمک «ANSSI»، «Cert Santé»، «Orange CyberDéfense» و «GHT۰۶» در حال بررسی این حادثه است.

این سازمان هیچ‌گونه درخواست باج دریافت یا نقض داده را شناسایی نکرده است.

کارشناسان در بیانیه‌ای اعلام کردند:

«بیمارستان سیمون ویل در کن هدف یک حمله سایبری قرار گرفت. مهار عمومی سایبری یکی از اولین تصمیمات واحد بحران بود. این تصمیم رادیکال خیلی سریع در همه بخش‌ها گرفته و در نتیجه تمام دسترسی به رایانه قطع شد. تلفن همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. در این مرحله هیچ درخواست باج یا سرقت داده‌ای شناسایی نشده است. تحقیقات همچنان ادامه دارد.»

این بیمارستان تداوم عملیات‌ها در مراقبت‌های اورژانسی، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، سالمندان، اطفال، روانپزشکی، بستری در منزل و توانبخشی را تضمین کرد.

بیمارستان سیمون ویل در کن پیش از این هرگز قربانی این نوع حمله سایبری نشده بود. ریسک سایبری یکی از ریسک‌های اولویت‌دار است که در نقشه ریسک مؤسسه شناسایی شده است. تمرین‌هایی در چند ماه گذشته برگزار شده‌اند که امکان واکنش قوی به این رویداد را فراهم می‌کند.

بازگشت به حالت عادی به بررسی‌های فنی و پیگیری‌های لازم بستگی دارد. بازخورد سایر بیمارستان‌ها که مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد که این بازگشت به حالت عادی می‌تواند زمان زیادی طول بکشد.

در دسامبر ۲۰۲۲، مرکز بیمارستان ورسای مورد حمله سایبری قرار گرفت که آن را مجبور به لغو عملیات‌ها و انتقال برخی بیماران به بیمارستان‌های دیگر کرد.

در ماه اوت سال ۲۰۲۲، مرکز بیمارستانی در جنوب شرقی پاریس (CHSF)، مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفت. این حمله خدمات اورژانس و جراحی‌ها را مختل و بیمارستان را مجبور کرد که بیماران را به سایر سازه‌ها معرفی کند. به گفته رسانه‌های محلی، عوامل تهدید برای ارائه کلید رمزگشایی برای بازیابی داده‌های رمزگذاری شده، ۱۰ میلیون دلار باج درخواست کرده‌اند.

منبع: سایبربان