Gerdab.IR | گرداب

ردیابی اطلاعات شخصی ۱۳ میلیون آمریکایی از وب‌سایت یک شرکت!

ردیابی اطلاعات شخصی ۱۳ میلیون آمریکایی از وب‌سایت یک شرکت!
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

این اطلاعات از وب‌سایت یک شرکت خدمات درمانی جمع‌آوری شده است.

به گزارش گرداب، شرکت بزرگ خدمات درمانی Kaiser Permanente اعلام کرد که اطلاعات ۱۳ میلیون نفر از مشتریان این شرکت که به وب‌سایت‌اش مراجعه کرده‌اند، بدون رضایت کاربران به طرف‌های ثالث ارسال شده است.

شرکت کایزر اعلام کرد که حجم بزرگی از اطلاعات حساس کاربران این شرکت از طریق برخی فناوری‌ها (بدون اسم بردن از تکنیک‌های ردیابی) جمع‌آوری و به شرکت‌هایی نظیر گوگل، بینگ و ایکس (توییتر) ارسال شده است.

این شرکت با بیان اینکه افشای این اطلاعات می‌تواند به این افراد آسیب بزند گفت که به زودی کارِ اطلاع به مشتریان خود را آغاز خواهد کرد.

این اطلاعات شامل مواردی همچون آدرس IP، نام و اطلاعات حساسی است که می‌تواند وضعیت سلامتی افراد را مشخص کند.

کایزر این اطلاعات را از طریق وب‌سایت‌ها و برنامه‌های خود جمع‌آوری می‌کرد. این شرکت ادعا دارد هم‌اکنون ابزار‌های ردیابی را حذف کرده است.

شرکت کایزر نیز همچون سایر ارائه‌دهندگان خدمات درمانی پیش از این به خاطر استفاده از ابزار‌های ردیابی مورد شکایت قرار گرفته است. در ژوئن ۲۰۲۳ این شرکت با یک شکایت دسته‌جمعی روبه‌رو شد که این شرکت را متهم می‌کرد از یک ابزار ردیابی استفاده کرده که اطلاعات را برای ایکس، گوگل و بینگ ارسال می‌کند.

مطالعه‌ای که سال گذشته توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا منتشر شد نشان داد که ۹۸.۶ درصد از بیمارستان‌های غیردولتی مراقبت‌های حاد در آمریکا از ابزار‌های ردیابی شخص ثالث در وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند.