Gerdab.IR | گرداب

هکر‌ها پایگاه داده بورس لندن را به سرقت بردند

هکر‌ها پایگاه داده بورس لندن را به سرقت بردند
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

این اطلاعات مربوط به سامانه شناخت مشتریان است.

به گزارش گرداب، بانک اطلاعاتی گروه بورس و اوراق بهادار لندن (LSEG) که شامل میلیون‌ها پرونده در مورد فعالان اقتصادی بود به سرقت رفت. گروه LSEG مالک بازار بورس لندن است.
هکر‌ها در این حمله ۵ میلیون پرونده را به دست آوردند که شامل سوابق سیاسی، سوابق کیفری و سایر اطلاعات مرتبط با افراد، نهاد‌ها و شرکت‌های دارای ریسک اقتصادی بود.

مهاجمان که خود را GhostR معرفی می‌کنند این پایگاه داده را در یک انجمن هکری به فروش گذاشته‌اند. بررسی‌های Cybernews از نمونه داده‌های منتشرشده نشان می‌دهد این اطلاعات احتمالاً واقعی هستند.

بااین‌حال گروه بورس لندن هرگونه نفوذ به سامانه‌های خود را رد کرده و مدعی شد که این پایگاه داده از طریق سیستم‌های یکی از مشتریان که کاربر این پایگاه داده بودند، نشت کرده است.

این پایگاه داده که LSEG World-Check نام دارد به کاربران امکان اجرای رویه‌های شناخت مشتری (KYC) را به منظور اجتناب از ارتباط با افراد یا نهاد‌های دخیل در جرایم مالی، «تروریسم» یا سایر فعالیت‌های غیرقانونی می‌دهد.

اطلاعات دزدیده شده شامل نام افراد، نام خانوادگی، عنوان شغلی، پیشینه افراد، نام سازمان‌ها و دلایل گنجاندن آن‌ها در این فهرست است. این سوابق شامل هزاران نفر از جمله دیپلمات‌ها، مقامات دولتی، شرکت‌های خصوصی، افراد درگیر در جرایم سازمان‌یافته، عوامل اطلاعاتی و... است.