Gerdab.IR | گرداب

توصیه واشنگتن‌تایمز به آمریکا:

مغزهای ایرانی را یا بخرید یا متلاشی کنید!

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۹

ايراني‌ها در برابر انواع فشارها و ابزارها مرعوب نمي‌شوند اما در يك نقطه مي‌توان به آنها آسيب زد و آن فراري دادن مغزهاست.

گرداب- ديپلماسي اخير ايران، برجسته بودن چالشهايي كه آمريكا با آن دست به گريبان است را عيان مي‌کند. ايران به رغم مواجه بودن با تحريم‌ها، استعدادش را براي تخريب كردن پروژه‌های آمريكا در همه نواحي‌اي كه تا قبل از اين قدرت بلامنازع به نظر مي‌رسيد، به بهترين وجه متبلور ساخته است...

روزنامه واشنگتن تايمز ضمن درج مطالب بالا، به روند ضعيف شدن نفوذ آمريكا در برابر روند رو به رشد اقتدار ايران پرداخت و نوشت: سياست آمريكا در قبال ايران مبني بر تحميل تحريم‌ها به مشكل برخورده است، ايران در عوض تطابق هرچه بيشتر خود با خواست غرب، به نظر مي‌رسد همچنان در حال افزودن بر مبلغ است.

واشنگتن تايمز با اشاره به سفر محمد فهيم معاون رئيس جمهور افغانستان به ايران نوشت: تصور منطقي اين است كه بده بستان‌هايي ميان دو دولت در جريان است. نبايد اين سفر را مستقل از ساير تحولات منطقه بررسي كرد. تحركات ايران در منطقه، بيانگر آن است كه تعهدات بيش از توان آمريكا در منطقه در حال افول است. 9 سال پيش، آمريكا به نظر مي‌رسيد قدرت بلامنازع در كنترل افغانستان باشد. اينك، به رغم افزايش تعداد نيروهاي آمريكا و ناتو در افغانستان، به گواه گزارش‌هاي سازمان ملل، اين نيروها روزبه‌روز كنترل مناطق بيشتري از بخش‌هاي تحت كنترل خود در افغانستان را از دست مي‌دهند.

واشنگتن تايمز نوشت: به دنبال ترور رفيق حريري نخست وزير لبنان در سال 2005، سوريه منزوي شد و نيروهايش را از لبنان خارج ساخت. اما ايران در كنار اين متحد خود باقي ماند و رفته‌رفته موازنه قدرت را به نفع خود تغيير داد. همه تلاش‌هاي آمريكا براي ايجاد شكاف ميان سوريه و ايران بيهوده ماند. دعوت اين دو كشور براي مقاومت، چالشي است مستقيم در مقابل همه تلاش هاي آمريكا براي برقراري سازش ميان اسرائيل و فلسطين.

اين روزنامه افزود: ديپلماسي اخير ايران، برجسته بودن چالش‌هايي كه آمريكا با آن دست به گريبان است را عيان مي‌سازد. رژيم ايران به رغم مواجه بودن با تحريم‌ها، استعدادش را براي از زير تخريب كردن آمريكا در همه نواحي‌اي كه تا قبل از اين قدرت بلامنازع به نظر مي‌رسيد، به بهترين وجه متبلور ساخته است. نگاهي به حاكمان كنوني ايران، اين نكته را ثابت مي‌كند كه آنها دانش آن را دارند كه چگونه از قدرتشان استفاده كنند. ايران در عين حال از يك نقطه آسيب پذير است؛ فرار مغزها.

واشنگتن تايمز مي‌نويسد: اگر ايراني‌ها مرعوب قدرت ما نمي‌شوند اما مي‌توان برخي از آنها را با دعوت‌نامه مجذوب خود و دانشگاه‌هاي خود كنيم. ما بايد از جوان‌هاي ايراني براي دانشگاه‌هاي خود دعوت و جذب دانشگاه هاي آمريكا كنيم. اين مي‌تواند تهديدي عليه جمهوري اسلامي باشد. البته نابودی دانشمندانی که این کشور تروریست [!] یاری می‌کنند نیز به عنوان راهکار آخر همواره باید در دستور کار باشد!
 
منبع: صراط