Gerdab.IR | گرداب

مقدمه‌چینی غربی‌ها برای سانسور کامل جنبش‌های مقاومت

مقدمه‌چینی غربی‌ها برای سانسور کامل جنبش‌های مقاومت
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳

گروه‌های فشار صهیونی به دنبال حذف کامل محتوای مرتبط با مقاومت از شبکه‌های اجتماعی هستند.

به گزارش گرداب، یک مرکز وابسته به سازمان ملل متحد خواستار سانسور کامل نیرو‌های مقاومت در سکو‌های اینترنتی به خاطر اتهام دروغین تروریسم شد.

مرکز «فناوری علیه تروریسم» (Tech Against Terrorism) با اشاره به استفاده گروه‌های مقاومت منطقه از شبکه‌های اجتماعی، از سکو‌ها خواست در آستانه تشدید تنش‌ها در جنوب غرب آسیا (خاورمیانه) به سرعت و به شکلی مؤثر محتوای مرتبط با گروه‌هایی همچون حماس و حزب‌الله را حذف کنند.

آدام هدلی (Adam Hadley) مدیر و مؤسس این مرکز ادعا کرد که در ایام اخیر نشر محتوای مرتبط با حزب‌الله لبنان «به شکل نگران‌کننده‌ای» افزایش پیدا کرده و «اگر اینگونه محتوا‌ها به طرز قاطعی حذف نشوند، خطری جدی برای امنیت جهانی خواهند بود».

اتهام بی‌پایه «تروریسم» علیه جنبش‌های مقاومت منطقه در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونی در یک سال اخیر، با سلاح و حمایت همه‌جانبه آمریکا و سایر طرف‌های غربی، آشکارا در حال ارتکاب نسل‌کشی بی‌رحمانه‌ی مردم فلسطین و لبنان بوده است و سازمان‌های به‌اصطلاح بین‌المللی کمترین اقدامی در مقابله با تروریسم سازمان‌یافته و دولتیِ رژیم اشغالگر قدس نداشته‌اند.

این مرکز وابسته به سازمان ملل همچنین خبر داد که از ابزار‌های تحلیل و رصد خود برای شناسایی سریع محتوای مرتبط با مقاومت اسلامی لبنان و گزارش‌دهی آن به سکو‌های اینترنتی استفاده کرده و سکو‌ها را «پاسخگو» خواهد کرد.

این درخواست در حالی مطرح شده است که شرکت‌های فناوری و رسانه‌های اجتماعی تاکنون همکاری‌های گسترده‌ای را از نظر تکنولوژیک و رسانه‌ای با رژیم صهیونی داشته‌اند و به رغم ادعا‌های مکرر آزادی بیان، از اقدام به سانسور الگوریتمی یا حذف آشکار محتوای مرتبط با مقاومت کرده‌اند.

تلاش برای سانسور کامل گروه‌های مقاومت منطقه در شرایطی رخ می‌دهد که این گروه‌ها با انتشار بیانیه‌ها و تصاویر خود از درگاه‌های اینترنتی توانسته‌اند در جبهه جنگ رسانه‌ای ضربات بزرگی به دشمن وارد کنند. ویدئو‌های حملات حزب‌الله، حماس، انصارالله و جهاد اسلامی نشان‌دهنده‌ی پویایی و زنده بودن سازمان مقاومت در برابر تهاجم بی‌رحمانه رژیم صهیونی است.