Gerdab.IR | گرداب

عملیات بزرگ پلیس بین‌الملل ضد مجرمان سایبری

عملیات بزرگ پلیس بین‌الملل ضد مجرمان سایبری
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۳

هزاران وب‌سایت مجرمانه در این حمله مورد هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

به گزارش گرداب، پلیس بین‌الملل (اینترپل) در این عملیات گسترده، با وب‌سایت‌های غیرقانونی شرط‌بندی فوتبال، سایت‌های کلاهبرداری، قاچاق انسان و سایر فعالیت‌های مجرمانه برخورد کرد.

این عملیات که با نام رمز SOGA X معرفی می‌شود، منجر به دستگیری بیش از ۵۱۰۰ نفر و مصادره بیش از ۵۹ میلیون دلار درآمد غیرقانونی شد.

عملیات SOGA X در ۲۸ کشور و منطقه بین ماه‌های ژوئن تا جولای ۲۰۲۴ و در طول برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا انجام شد. مأموران پلیس بین‌الملل به درستی پیش‌بینی کردند که این مسابقات باعث افزایش قمار آنلاین غیرقانونی فوتبال می‌شود و گردش مالی شرط‌بندی و سود پرسود برای مجرمان ایجاد می‌کند. جزئیات این عملیات به تازگی منتشر شده است.

طبق اعلام اینترپل، این عملیات X همچنین به تعطیلی ده‌ها هزار وب‌سایت غیرقانونی، نجات کارگران قاچاق‌شده و شناسایی روند‌های پول‌شویی منجر شد.

اینترپل خاطرنشان کرد که شرط‌بندی غیرقانونی آنلاین ارتباط نزدیکی با سایر جرائم کلاهبرداری‌ها دارد، زیرا مجرمان سعی می‌کنند نتایج رویداد‌های ورزشی را برای تضمین سود دستکاری کنند.

کشور‌ها و قلمرو‌های قضائی که در این عملیات حضور داشتند عبارت‌اند از: استرالیا، بلژیک، برونئی، جمهوری چک، یونان، گینه بیسائو، هنگ‌کنگ (چین)، مجارستان، هند، ایتالیا، لبنان، ماکائو (چین)، مالدیو، مالت، نامیبیا، فیلیپین، پرتغال، کره جنوبی، سن مارینو، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سریلانکا، سوئیس، تایلند، ترینیداد و توباگو، ترکیه و ویتنام.