Gerdab.IR | گرداب

به منظور ترویج فرهنگ آمریکا؛

ماموریت سفارتخانه‌های آمریکا برای ارتباط با هنرمندان جهان

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۹

بنیاد هنر و حفاظت در سفارتخانه‌ها آثار بیش از ۱۴۵ هنرمند برجسته آمریکایی را در بیش از ۷۰ کشور جهان ارائه کرده است. دفتر مرکزی این بنیاد در واشنگتن است.

بنیاد "هنر و حفاظت در سفارتخانه‌ها" مجری دیپلماسی هنری آمریکا و ارتباط با هنرمندان از طریق سفارتخانه‌های این کشور در جهان است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، بنیاد "هنر و حفاظت در سفارتخانه‌ها" از سوی همسران سفرای سابق آمریکا در سال ۱۹۸۶به منظور ارتقاء وجهه آمریکا در خارج از کشور و از طریق ارائه هنرهای آمریکایی تاسیس شد. این بنیاد با وزارت امور خارجه آمریکا برای ارائه هنرهای آمریکایی در سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان ایجاد شد.

بنیاد هنر و حفاظت در سفارتخانه‌ها آثار بیش از ۱۴۵ هنرمند برجسته آمریکایی را در بیش از ۷۰ کشور جهان ارائه کرده است. دفتر مرکزی این بنیاد در واشنگتن است.

پروژه‌های بنیاد هنر و حفاظت در سفارتخانه‌ها
بنیاد با درک اهمیت حضور آمریکا در خارج از کشور سعی بر افزایش نقش پویای هنر برای ارتقاء فرهنگ آمریکا در خارج از کشور دارد. این سازمان با همکاری با هنرمندان آمریکایی، جامعه دیپلماسی و فضای بین‌المللی را تشویق می‌کند و از دو طریق این ماموریت را به انجام می‌رساند:

فعالیت‌هایی در محل سفارت
بنیاد "هنر و حفاظت در سفارتخانه‌ها" در تصمیم گیری‌های خود از هیئتی مشاور متشکل از متخصصین برجسته هنر کمک می‌گیرد که ریاست آن را "رابرت استور"، مدیر مدرسه هنر دانشگاه ییل بر عهده دارد.

هنگامی که یک هنرمند انتخاب شده و موافقت خود را برای خلق یک اثر هنری ابراز می‌کند، مهندسان معمار سفارتخانه‌ها، وزارت امور خارجه، بنیاد هنر و حفاظت در سفارتخانه‌ها و این هنرمند با یکدیگر همکاری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که اثر هنری به خوبی با ساختمان و محوطه آن درهم می‌آمیزد.

هنرمندان همگی آثار خود را به سفارتخانه‌ها اهدا می‌کنند و این بنیاد، هزینه ساخت و نصب آن‌ها را تامین می‌کند.

هر سال یک هنرمند آمریکایی آثار خود را برای نمایش در سفارتخانه‌های آمریکا ارائه می‌دهد. این برنامه که قدیمی‌ترین برنامه این بنیاد است، به یاد مدیر موسس آن نام‌گذاری شده است. این برنامه در سال ۱۹۸۹ هنگامی آغاز شد که "فرانک استلا"، اثر خود را با نام "سمفونی" در مقیاس بزرگی که قابل ارسال به همه سفارتخانه‌های آمریکا بود، به این بنیاد اهدا کرد.

دیپلماسی از طریق هنر
بنیاد هنر و حفاظت در سفارتخانه‌ها در آوریل سال ۲۰۰۸ جایزه "لئونور و وال‌تر آننبرگ" را برای "دیپلماسی از راه هنر" پایه‌گذاری کرد تا از هنرمندان برجسته آمریکایی که دستاوردهای چشم‌گیری در افزایش آگاهی جهانی از آمریکا داشته‌اند، قدردانی کند. دریافت‌کنندگان اینجایزه باید فعالیت طولانی‌مدت و ابتکارآفرینی چشم‌گیری در تبادل ایده و خلاقیتی که نشان‌دهنده فرهنگ غنی آمریکایی است، از خود به نمایش بگذارند. "استیون برایر" قاضی دادگاه عالی آمریکا اولین کسی بود که این جایزه را دریافت کرد.