Gerdab.IR | گرداب

افزایش تجاوز و آزار جنسی از سوی اشغالگران

تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۹

یک تحلیل‌گر گفت: «با توجه به اینکه سربازان آمریکایی حتی به زنان نظامی در ارتش آمریکا نیز تجاوز می‌کنند، نباید از هتک حرمت زنان و دختران عراقی تعجب کرد.»

اشغال افغانستان بیش از ۱۰ و عراق بیش از هفت سال به طول انجامیده و نه تنها امنیت در این دو کشور حکمفرما نشده بلکه حضور نظامیان خارجی به ویژه سربازان آمریکایی در این دو کشور پیامدهای ناگواری به همراه داشته است.

به گزارش گرداب، الف به نقل از پایگاه اینترنتی آلترنت و آنتی وار نوشت: از جمله پیامدهای ناگوار در دو کشور افغانستان و عراق، آزار جنسی و تجاوز به زنان و دختران بی‌دفاع از سوی نظامیان آمریکایی بوده است.

در یکی از این نمونه‌های اخیر، دختر یک سیاستمدار افغانی در استان فراح پس از تجاوز از سوی نظامیان آمریکایی و به دلیل شدت جراحات وارده کشته شد. نظامیان آمریکایی این دختر را به همراه چند زن افغان دیگر به پایگاه نظامی در این استان منتقل و به آن‌ها تجاوز کردند. معاینات پزشکی نیز نشان داد که این دختر در نتیجه خونریزی شدید به دنبال تجاوز جنسی جان خود را از دست داد.

تجاوز به دختران و زنان در افغانستان از سوی نیروهای آمریکایی مدتهاست که به امری شایع تبدیل شده است. این رسوایی نظامیان آمریکایی در افغانستان در حالی در رسانه‌های این کشور مطرح شده که خشونت‌ها در افغانستان نیز به رکوردی جدید دست یافته است.

نظامیان آمریکایی در عراق نیز از زمان حمله به این کشور بار‌ها با تجاوز به دختران و زنان عراقی رسوایی‌هایی را به بار آورده‌اند.

در سالهای ابتدایی حمله نظامیان آمریکایی به عراق این تجاوز‌ها تا حدی زیاد بود که خشم مردم این کشور را برانگیخته کرد و حتی عذرخواهی جورج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز نتوانست از خشم مردم عراق بکاهد.

طی چند سال اشغال عراق به دست نظامیان آمریکایی بار‌ها گزارش‌های مختلفی در مورد ربوده شدن و آزار جنسی زنان و دختران عراقی منتشر شد که ارتش آمریکا نسبت به این گزارش‌ها توجه‌ای نداشت. گروههای حقوق بشر، برخی پزشکان، قربانیان و شاهدان این تجاوزهای جنسی اسناد زیادی را در مورد این رسوایی نظامیان آمریکایی در اختیار داشته‌اند، اما آمریکا مانع از انتشار آن‌ها و همچنین مطرح شدن این مدارک در دادگاههای بین المللی شده ‌است.

بیشتر این نظامیان آمریکا پس از تجاوز به این زنان و دختران عراقی، از این اقدام وقیحانه خود عکس و فیلم تهیه کرده‌اند و آن‌ها رادر اختیار وب سایت‌های غیراخلاقی در آمریکا قرار داده‌اند. یکی از این وب سایت‌ها که مدیری یهودی داشت به همین دلیل در عراق تعطیل شد.

در یکی دیگر از نمونه‌های تجاوز نظامیان آمریکایی به زنان و دختران در عراق در سال ۲۰۰۳ در بغداد یک کودک ۹ ساله در آپارتمانی از سوی دو سرباز آمریکایی ربوده و مورد تجاوز قرار گرفت. در سال ۲۰۰۵ نیز چند سرباز آمریکایی یک زن جوان عراقی را ربوده و به او تجاوز جنسی کردند و موارد مشابه بسیار دیگر.

موضوع تجاوز جنسی نظامیان آمریکایی در عراق به حدی رسیده بود که برخی نمایندگان کنگره آمریکا خواستار انجام تحقیقات گسترده در مورد این موضوع شدند. همچنین در سال ۲۰۰۶ نظامیان آمریکا به کشتن اعضای یک خانواده و تجاوز به زن آن خانواده متهم شدند. این در حالی است که این نظامیان آمریکایی پس از تجاوز به این زن و کشتن او جسدش را به آتش کشیدند. در پرونده دیگری در مورد نظامیان آمریکایی متجاوز به حریم خصوصی زنان و دختران آمریکایی، در مارس ۲۰۰۶ چهار سرباز آمریکایی به یک دختر ۱۴ ساله تجاوز کردند و او به همراه خانواده‌اش از جمله یک کودک پنج ساله را کشتند. یکی از این سربازان که "استیو گرین" نام داشت در دادگاهی نظامی مجرم شناخته شد.

 "راس دانیل"، یک تحلیل‌گر امور نظامی در آمریکا گفت: «تجاوز جنسی نظامیان آمریکا در عراق به سلاحی برای آن‌ها تبدیل شده است. با توجه به اینکه سربازان آمریکایی حتی به زنان نظامی در ارتش آمریکا نیز تجاوز می‌کنند، نباید از تجاوز آن‌ها به زنان و دختران عراقی تعجب کرد و این زنگ خطری برای پنتاگون است. پیش‌تر در رسوایی زندان ابوغریب نیز موضوع تجاوز جنسی نیز مطرح شده بود.»

به گفته منابع غیررسمی در پنتاگون، بیش از ۲۰۰۰ عکس از تجاوز نظامیان آمریکایی در زندانهای عراق و افغانستان موجود است، اما دولت اوباما از انتشار آن‌ها مُمانعت به عمل آورده است. 

نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز در هتک حرمت زنان و دختران در این کشور سابقه زیادی دارند. در سال ۲۰۰۶ نیروهای ویژه آمریکا پس از حمله به یک دهکده در استان بلخ شماری از زنان و دختران  را مورد آزار جنسی قرار دادند.

برخی از گزارش‌ها در افغانستان نیز حاکی از آن است که نظامیان آمریکایی در این کشور به کودکان پسر نیز تجاوز کرده‌اند و در این اقداماتشان حتی برخی از سربازان افغان نیز حاضر بودند.