Gerdab.IR | گرداب

موسسه آمریکایی صلح:

حوادث پس از انتخابات‌ایران نمونه بارز کارکرد شبکه‌های‌اجتماعی بود

تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۹

تحولات در ایران که مرتبط با انتخابات ۲۰۰۹ می‌شود، نمونه‌ای از چگونگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی از سوی مخالفان در ایران است و این امر توجه جامعه جهانی را به این گروه جلب کرد.

یک اندیشکده آمریکایی در مقاله‌ای از حوادث پس از انتخابات در ایران به عنوان نمونه‌ای از تاثیر شبکه‌های اجتماعی در یک کشور نام برد.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، موسسه آمریکایی صلح از اندیشکده‌های آمریکایی در مقاله‌ای به پیش‌بینی چگونگی دیپلماسی شهروندی در سال ۲۰۱۱ پرداخت و حوادث پس از انتخابات ایران را نمونه بارز کارکرد شبکه‌های اجتماعی بیان کرد.

دیپلماسی شهروندی از طریق رسانه‌های جدید موجب ارتباط با مردم خواهد شد
دلایل زیادی وجود دارد که بگوییم در سال ۲۰۱۱ باید شاهد پیشبرد دیپلماسی شهروندی باشیم. ما امیدواریم که جهشی در دیپلماسی شهروند به شهروند صورت گیرد و این دیپلماسی از طریق رسانه‌های جدید و اشکال سنتی رسانه‌ای برای شکستن موانع ارتباطی میان افراد صورت بگیرد. مسئله و چالش مهم این خواهد بود که چگونه به بهترین نحو از این مکانیسم‌ها برای گرد هم ‌آوردن افراد استفاده کنیم.

استفاده از اشکال جدید و سنتی رسانه‌ها زمینه‌ای برای کمک به جلوگیری از درگیری و بالا‌تر از آن تعامل مردم یک طرف جهان با مردم طرف دیگر جهان تهیه کرده است. یک پیشرفت مهم در زمینه پیشگیری از درگیری، استفاده از رسانه‌ها در روش‌های پیشگویانه برای پایان دادن به درگیری است؛ حتی قبل از آنکه این درگیری‌ها بخواهند آغاز شوند. ما می‌توانیم از اشکال رسانه‌های اجتماعی چون "فیس‌بوک"،  "توییتر" و "تکست چتر" برای شناسایی مکان احتمالی درگیری استفاده کنیم. این نوع استفاده از داده‌های شبکه‌های اجتماعی شیوه‌هایی بسیار موثر و عالی است.

تحولات پس از انتخابات در ایران نمونه بارز استفاده از شبکه‌های اجتماعی بود
تحولات در ایران که مرتبط با انتخابات ۲۰۰۹ می‌شود، نمونه‌ای از چگونگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی از سوی مخالفان در ایران است و این امر توجه جامعه جهانی را به این گروه جلب کرد.

مخالفان در توییتر حضور یافتند و عکس‌ و تصاویری را به "یوتیوب" و "فیس‌بوک" ارسال کردند و اشکال سنتی رسانه‌ها چون وب‌سایت‌های خبری و تلویزیون‌ها را وادار کردند که موضوع حوادث پس از انتخاباتی را پوشش دهند.