Gerdab.IR | گرداب

دانشگاه آکسفورد مرکز مطالعات اسلامی دایر کرد

تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۹

از افراد تحت بورسیه انتظار می‌رود که یک گزارش سالانه درباره فعالیت‌های آکادمیک و اجتماعی خود و دستاوردهای خود در آن دانشگاه ارائه دهند.

دانشگاه آکسفورد در پی ترویج نسخه انگلیسی اسلام با راه اندازی مرکز مطالعات اسلامی، به دانشجویان صرفا مسلمان آسیایی و آفریقایی بورسیه تحصیلی کامل ارائه می‌دهد.

به گزارش گرداب، دانشگاه آکسفورد دانشکده‌ای تحت عنوان "مرکز مطالعات اسلامی" راه اندازی نموده است و قصد دارد تا با جذب دانشجویان مسلمان آسیایی و آفریقایی از طریق ارائه بورسیه کامل تحصیلی، نسخه انگلیسی اسلام را گسترش دهد. این دانشگاه ادعا می‌کند، مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد ایجاد شده‌ تا دانشجویان بتوانند به مطالعه مواردی پرداخته که جهان اسلام در آن نفع خود را می‌بیند. نکته قابل توجه اینجاست که این بورسیه تحصیلی، شامل تحصیل کاملا رایگان و کمک هزینه یازده هزار و هفتصد پوندی است و این در شرایطی است که دانشجویان بومی انگلیس، مدت‌ها است برای هزینه‌های بالای تحصیل و عدم توانایی در پرداخت این هزینه‌ها به اعتراض سراسری پرداخته‌اند.

در وب‌سایت این دانشگاه آمده است: «مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد یک مرکز مستقل شناخته شده دانشگاه آکسفورد است. این مرکز در سال ۱۹۸۵ به منظور ترغیب مطالعه بورسیه‌ای اسلام و جهان اسلام تاسیس شد. مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد فراهم کننده یک نقطه ملاقات برای جهان از آموخته‌های غربی و اسلامی است. در آکسفورد این مرکز به مطالعه چند رشته‌ای و بین‌ رشته‌ای جهان اسلام کمک می‌کند. ورای دانشگاه آکسفورد، این مرکز با یک شبکه بین المللی از روابط آکادمیک تقویت می‌شود.»

ورود به مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد برای دانشجویان مسلمان انگلیس و دانشجویان کشورهای در حال توسعه در آسیا و آفریقا آزاد است:
از جمله افغانستان، آلبانی، الجزایر، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، اکستان، فلسطین، بنین، بایران، عراق، لبنان و ...

شما باید قادر باشید نشان دهید که رشته تحصیلی مورد نظرتان مربوط به چه بخشی از جهان اسلام است. دانشجویان انگلیس نیز باید مسلمان باشند.

مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد چه چیزی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟
این دانشگاه همچنین در خصوص هزینه‌ها و نوع بورس ارائه شده به مسلمانان می‌نویسد: این بورس شامل ۱۰۰ درصد هزینه دانشگاه و کالج و یک کمک هزینه تحصیلی برای هزینه‌های زندگی است (این نرخ در سال تحصیلی ۱۱ - ۲۰۱۰، یازده هزار و هفتصد پوند بود).

این کمک هزینه‌ها به دوره کامل دانشجویی اختصاص می‌یابد که برای تحصیل در رشته مورد نظر با وی موافقت شده است.

از افراد تحت بورسیه انتظار می‌رود که یک گزارش سالانه درباره فعالیت‌های آکادمیک و اجتماعی خود و دستاوردهای خود در آن دانشگاه ارائه دهند.

منبع: مشرق