Gerdab.IR | گرداب

فوتبال آمریکایی در خدمت دستگاه دیپلماسی عمومی

تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۹

آمریکا برای دستیابی به اهداف دیپلماتیک و تاثیر و نفوذ بیشتر در قلب مردم جهان و ایجاد فرصت‌های جدید برای آمریکا، از محبوبیت بازیکنان فوتبال آمریکایی در دیپلماسی شهروندی ورزش استفاده می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، آمریکا در راستای نفوذ بیشتر در میان ملت‌های جهان و تصرف قلب‌ها و ذهن‌ها، اقدام به برقراری ارتباط و تعامل میان بازیکنان فوتبال آمریکایی و دوستداران آنان و سایر مردم، نموده است.

 هدف اصلی این اقدام آن است که دستگاه دیپلماسی عمومی ایالات متحده از قدرت و توانایی بازیکنان فوتبال آمریکایی، برای تعامل در دیپلماسی شهروندی استفاده کند.

این همکاری در حال حاضر شامل اهدای هدایایی از طرف انجمن بازیکنان فوتبال آمریکایی و یادگاریهای فوتبال آمریکایی، برای فروش در سایت مرکز دیپلماسی شهروندی ایالات متحده است.

در اینجا برخی از اظهارات "جورج آتالا"، دستیار مدیر اجرایی امور خارجه انجمن بازیکنان فوتبال آمریکایی، موجود است:  «من به دیپلماسی شهروندی اعتقاد دارم. زندگی حرفه‌ای من عمدتا بر امور بین‌المللی متمرکز شده است و به عنوان یک آمریکایی - لبنانی تبار دیپلماسی شهروندی جزئی از زندگی من شده است. من فرهنگم، غذایم و ارزش‌هایم را با دوستانم، همکارانم و هم قطارانم تسهیم می‌کنم. زندگی من، با انتخاب، با هویت و با فرهنگ‌های مختلف در آن سوی مرز‌ها ارتباط برقرار می‌کند و با آن‌ها گره خورده است.»

ایالات متحده، هماهنگی‌های لازم را بین بازیکنانی که به دنبال همکاری جهانی و ایجاد فرصت‌های جالب توجه و مناسب برای مستحکم‌تر کردن تار و پود دیپلماسی شهروندی هستند، برقرار خواهد کرد.

بعضی از بازیکنان فوتبال آمریکایی، در حال حاضر جذب دیپلماسی شهروندی شده‎‌اند و خودشان دیپلمات هستند. با توجه به محبوبیت فوتبال آمریکایی و علاقه شدید مرکز ایالات متحده، این همکاری طلیعه‌ای از یک عصر جدید از دیپلماسی شهروندی در ورزش است، حوزه‌ای که پر از فرصت است. بازی‌های المپیک و جام جهانی به گونه‌ای است که باعث می‌شود ورزشکاران به سراسر جهان سفر کنند و لیگ بیسبال آمریکا (MLB)، لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA)، لیگ حاکی آمریکا (NHL) و لیگ فوتبال آمریکایی (NFL) و بسیاری از ورزش‌های دیگر نیز از این جمله هستند.