Gerdab.IR | گرداب

اعزام نمایندگان رهبر انقلاب به مدینه منوره

تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۹

هیئتی به نمایندگی از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به منظور شركت در مراسم ترحیم رهبر فقید شیعیان عربستان عازم این كشور شد.

به گزارش گرداب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، هیئتی به نمایندگی از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به منظور شركت در مراسم ترحیم رهبر فقید شیعیان عربستان عازم این كشور شد.

بنا بر این گزارش، آیت‌الله احمد جنتی و حجت‌الاسلام والمسلمین مروی (معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری) به نمایندگی از معظم‌له، به منظور ابلاغ تسلیت ایشان به خانواده مرحوم آيت‌الله شيخ محمدعلی العمری رهبر فقید عربستان و شركت در مراسم ترحیم، راهی مدینه‌ منوره شدند.

لازم به ذكر است كه مرحوم آیت‌الله محمدعلی العمری در سال 1332 هجری قمری در مدينه منوره به دنيا آمد. وی در 16 سالگی وارد حوزه علميه نجف اشرف شد و در طول حضور بيست‌ساله‌ خود در این حوزه علميه، از مدرسان و علمای بزرگ عالم تشیع بهره جست. این عالم ربانی به عنوان شخصيت اول شيعيان مدينه منوره و امام جماعت مسجد شيعيان اين شهر، در طول 60 سال گذشته برای گسترش مكتب اهل‌بيت(ع) تلاش فراوانی نمود و 45 سال از عمرش در زندان‌های عربستان سپری كرد.

رهبر فقید شیعیان عربستان، در سالروز اربعين حسينی و در سن 100 سالگی دعوت حق را لبیك گفت.