Gerdab.IR | گرداب

سی‌ان‌ان:

نگرانی امریکا از تکرار حادثه تسخیر سفارت خود، این بار در قاهره

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۸۹

باربارا استار گفت: «اکنون تایید می‌کنم که تعدادی از تفنگداران دریایی آمریکا که به شدت مسلح هستند، به سفارت آمریکا در قاهره اعزام شدند تا امنیت بیشتر آن را تامین کنند.»

دولت آمریکا از بیم وقوع حادثه‌ای مشابه با تسخیر سفارت خود در تهران، این بار در قاهره تفنگداران دریایی را برای تامین امنیت به داخل سفارت امریکا در پایتخت مصر فرستاد.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، گروهی ازتفنگداران دریایی آمریکا به سفارت آمریکا در قاهره، پایتخت مصر، اعزام شده‌اند.

در این باره "باربارا استار"، خبرنگار سی‌ان‌ان در وزارت دفاع آمریکا گفت: «در تحولی دیگر که نشان دهندهٔ تشدید اوضاع امنیتی در قاهره است و نشان می‌دهد که امریکا تا چه حد اوضاع قاهره را جدی می‌گیرد، اکنون تایید می‌کنم که تعدادی از تفنگداران دریایی آمریکا که به شدت مسلح هستند، به سفارت آمریکا در قاهره اعزام شدند تا امنیت بیشتر آن را تامین کنند. وظیفه این تفنگداران رفتن به سفارتخانه‌های امریکا در مناطق بحران زده در دنیا و تامین امنیت است تا سفارت امریکا در آن نقطه خاص بتواند باز باشد و فعالیت کند.»

وی افزود: «تعداد دقیق این تفنگداران مشخص نیست، اما وظیفهٔ آن‌ها تامین امنیت در داخل محوطهٔ سفارتخانه است. ارتش مصر در خارج از دیوارهای سفارتخانه اقدام به تامین امنیت خواهد کرد.»

منبع: واحد مرکزی خبر