Gerdab.IR | گرداب

دستور اوباما به "عمر سليمان":

مبارک را از قدرت ساقط کن

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۹

اوباما به عمر سلیمان و فرماندهان ارتش مصر دستور داده است تا ظرف چند ساعت آینده مبارک را از قدرت ساقط کنند.

پايگاه اينترنتي وابسته به سازمان اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي فاش كرد كه رئيس جمهور آمريكا به معاون "حسني مبارك" دستور داده تا ظرف چند ساعت آتي مبارك را از قدرت ساقط كند.

به گزارشگرداب به نقل از "دبكا"، برخي منابع آگاه آمريكايي و اسرائيلي گفتند كه "باراك اوباما" به "عمر سليمان" و فرماندهان ارتش مصر دستور داده است تا ظرف چند ساعت مبارك را از قدرت ساقط كنند و تهديد كرده است كه در صورت عدم كناره‌گيري مبارك از قدرت حمايت نظامي آمريكا از ارتش مصر قطع خواهد شد.

به گفته اين منابع درگيري‌هاي عصر ديروز نيروهاي امنيتي مبارك با شهروندان مصري كه تظاهرات مسالمت‌آميز برگزار كرده بودند، خشم دولت آمريكا را برانگيخته است و آنها در موضع گیری کاملا متناقض نسبت به قبل، حمله نيروهاي مبارك به تظاهرات‌كنندگان را كه منجر به كشته شدن تعدادي از شهروندان و زخمي‌شدن حدود يك‌هزار نفر شده است را محكوم كردند.

در اين گزارش به اظهارات "رابرت گيبس"، سخنگوي كاخ سفيد اشاره شده است كه گفته بود: «اظهارات اوباما در مورد اوضاع مصر كاملا روشن بود و وي به ضرورت اقدام براي انتقال كنوني حكومت و نه در سپتامبر اشاره كرد.»

دبكا همچنين گزارش داد كه بر اساس اطلاعاتي كه به دست دولت آمريكا رسيده است نيروهاي امنيتي و چماق به دست مبارك طي دو روز آتي براي ايجاد ناامني در چند شهر مصر پراكنده خواهند شد، زيرا مبارك همچنان به بقاي خود در قدرت پايبند است.

بر اساس اين گزارش از ديگر دلايل عمده براي ضرورت كناره‌گيري مبارك از قدرت، مخالفت احزاب سياسي از جمله جماعت اخوان‌المسلمین، بزرگ‌ترين حزب معارض در مصر براي ورود به مذاكرات با وي است زيرا اسرائيل و آمريكا ترس از اين دارند كه تحريك عليه آنها از سوي معارضان بيشتر شود به همين دليل ترجيح مي‌دهند مبارك را قرباني كنند.
 
منبع: فارس