Gerdab.IR | گرداب

ديپلماسي عمومي در خدمت ترميم چهره منفور آمريكا

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۹

به گفته مسئولان وزارت خارجه آمريكا اين برنامه‌ها مخاطبان بسياري شامل جوانان، دانشجويان، كارشناسان، هنرمندان، ورزشكاران، نخبگان و حتي برخي مقامات بيش از 160 كشور دنيا را در برنامه‌هاي خود جذب كرده است.

به گفته معاون وزير خارجه در امور فرهنگي و آموزشی، ايالات متحده با استفاده از ديپلماسي عمومي در صدد ترميم چهره منفور خود نزد جهانيان است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، فارغ التحصيلان برنامه‌هاي فرهنگي و مبادلاتي اداره امور فرهنگي و آموزشي وزارت خارجه آمريكا بيش از يك ميليون نفر در سراسر جهان هستند كه در ميان آنها بيش از 50 برنده جايزه صلح نوبل و همچنين بيش از 300 تن از رهبران كنوني و سابق دنيا ديده مي‌شوند.

استفاده از ديپلماسي عمومي و فرهنگي براي ترميم چهره منفور آمريكا

خانم "آن استوك‌" معاون وزير خارجه آمريكا در امور فرهنگي و آموزشي در كنفرانسي كه از سوی مركز هنر آمريكا در نيويورك برگزار شد در مورد سياست‌ها و ديپلماسي فرهنگي آمريكا در دوره اوباما سخنراني كرد.

در اين كنفرانس كه عنوان آن "فرهنگ در ديپلماسي: فرصتي جديد براي هنرها و روابط فرهنگي" بود، استوك ضمن تشريح سياست‌ها و استراتژي‌هاي دستگاه ديپلماسي و سياست خارجي باراك اوباما در زمينه ديپلماسي عمومي و فرهنگي گفت: «در دوره اوباما تلاش‌ها براي انسجام راهبردهاي ديپلماسي فرهنگي بسيار افزايش يافته و از آنجا كه يكي از مهم‌ترين شعارها و برنامه‌هاي اوباما استفاده از ظرفيت‌هاي ديپلماسي عمومي و فرهنگي براي ترميم چهره منفور آمريكا در انظار جهانيان است، اين بعد از ديپلماسي در مركز توجه كاخ سفيد قرار دارد.»

اداره امور فرهنگي و آموزشي وزارت امور خارجه، اركان مهم ديپلماسي عمومي آمريكا
لازم به ذكر است كه اداره امور فرهنگي و آموزشي وزارت امور خارجه آمريكا يكي از اركان مهم ديپلماسي عمومي ايالات متحده است كه از طريق مجموعه گسترده‌اي از برنامه‌هاي مشاركتي و مبادلاتي با كشورهاي مختلف دنيا شامل برنامه‌هاي دانشگاهي، فرهنگي، برنامه‌هاي ويژه بخش خصوصي، برنامه‌هاي فني و حرفه‌اي و برنامه‌هاي ورزشي سعي دارد كه با افكار عمومي دنيا ارتباط برقرار كرده و ديدگاه آنها را نسبت به آمريكا و جامعه و فرهنگ آن در جهت مثبتي هدايت كند.

بيش از يك ميليون نفر، فارغ التحصيلان برنامه‌هاي فرهنگي و مبادلاتي
به گفته مسئولان وزارت خارجه آمريكا اين برنامه‌ها مخاطبان بسياري شامل جوانان، دانشجويان، كارشناسان، هنرمندان، ورزشكاران، نخبگان و حتي برخي مقامات بيش از 160 كشور دنيا را در برنامه‌هاي خود جذب كرده است. فارغ التحصيلان اين برنامه‌هاي فرهنگي و مبادلاتي بيش از يك ميليون نفر در سراسر دنيا هستند كه در ميان آنان بيش از 50 برنده جايزه نوبل و همچنين بيش از 300 رئيس دولت كنوني و سابق ديده مي‌شوند.