Gerdab.IR | گرداب

نشست شورای پخش برنامه‌های دولتی آمریکا در خصوص ایران

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۹

آمریکا با ادعای نادرست بودن اطلاعاتی که دولت‌ها به ملت‌های خود می‌دهند و ما در ارائه اطلاعات درست به مردم جهان تلاش داریم، سعی در انحصار رسانه‌ای خود دارد.

"انقلاب رسانه‌های جدید و درگیرسازی جهانی آمریکا" عنوان نشستی است که شورای پخش برنامه‌های دولتی آمریکا طی آن راه‌های عملیات روانی و رساندن اطلاعات مورد نظر خود به مردم ایران را بررسی می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، قرار است در روز ۱۵ فوریه هیئت مدیران پخش در محل ساختمان دیرکسن دفتر سنا نشستی تحت عنوان "انقلاب رسانه‌های جدید و درگیرسازی جهانی آمریکا" برگزار کند.

این نشست شامل سه گفت‌و‌گو و سخنان آغازین و پایانی است که از سوی اعضای شورای پخش برنامه‌های دولتی آمریکا، "سوزان مک کو" و "دنیس مال هاپت" ارائه می‌شود.

موضوع پنل سوم این نشست در خصوص ایران است. آمریکا با بسته تلقی کردن جامعه ایران و تلاش برای عملیات روانی و القای باور‌های آمریکایی به مردم ایران، موضوع گفتگوی سوم را "کره شمالی، ایران، کوبا؛ رساندن اطلاعات درست به جوامع بسته" قرار داده است که در آن به سوالاتی از این دست پرداخته می‌شود: «شهروندان ایران، کره شمالی و کوبا از دولت و جهان خارج خود چه می‌دانند؟»

آمریکا با ادعای نادرست بودن اطلاعاتی که دولت‌ها به ملت‌های خود می‌دهند و ما در ارائه اطلاعات درست به مردم جهان تلاش داریم، سعی در انحصار رسانه‌ای خود دارد. این کشور در تبلیغات نشست سوم در خصوص ایران چنین آورده است: «کار‌شناسان و تهیه کنندگان برنامه‌های بین المللی (از جمله کامبیز حسینی، که به تازگی مهمان برنامه "دیلی شو" جان استوارت بود) در مورد تلاش‌های آمریکا برای رساندن اخبار و اطلاعات صحیح به این "حباب‌های اطلاعاتی" به بحث و گفتگو می‌پردازند.»

کار‌شناسان این بخش از گفتگو عبارتند از:
"جفری گدمین"، رئیس رادیو اروپای آزاد
"کامبیز حسینی"، از برنامه پارازیت شبکه خبر صدای آمریکای فارسی
"کریستوفر والکر"، رئیس مطالعات خانه آزادی آمریکا
"مایکل کزاک"، مشاور ارشد اداره دموکراسی، حقوق بشر و کار وزارت خارجه
"آندری لانکف"، استاد دانشگاه کوک مین در سئول کره جنوبی
"کارلوس گارسیا پرز"، رئیس اداره پخش کوبا