Gerdab.IR | گرداب

آموزش اسلام ستیزی به پلیس آمریکا با "جهاد سوم"

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۹

با توجه به اینکه بعضی از افسران پلیس این فیلم را مشاهده کردند، رهبران شورای روابط اسلامی آمریکایی می‌گویند که آن‌ها تابستان گذشته از دانشکده افسری پلیس که این فیلم را به دانشجویان افسری نشان داده است شکایت کرده‌اند.

پلیس آمریکا فیلم اسلام هراسی "جهاد سوم" را به منظور آموزش‌های ضد تروریستی به افسران پلیس نیویورک، نمایش داد. این فیلم مسلمانان را به اجرای سناریوی وحشتناک انفجار هسته‌ای علیه آمریکا متهم می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، پلیس آمریکا به منظور آموزش‌های ضد تروریستی به گروهی از افسران پلیس نیویورک، از نمایش فیلم اسلام ستیز "جهاد سوم" علاوه بر فیلم‌های دیگر آموزشی، استفاده کرد.

سایت villagevoice در این خصوص نوشت: «فیلم ۷۲ دقیقه‌ای "جهاد سوم" (از محصولات صندوق کلاریون) با انفجارهای مهیب و قربانیان خونین که شدید‌تر از قربانیان اچ‌بی‌او (HBO) مجموعه جنگ جهانی دوم بود، همراه است. از آنجا که مخاطبان این فلیم افسران اجرای قانون در یک کلاس اجباری برای آموزش در مورد تهدید تروریست‌ها هستند، تاثیر گمراه کننده‌ای دارد.»

به گفته این منبع، یکی از افسران که فیلم را دیده بود گفت: «بعد از اینکه فیلم تمام شد، من با خودم گفتم که چه خبر بود؟ فیلم به طور خنده‌آوری یک طرفه بود. فیلم فقط مسلمانان را به دشمن تشبیه کرده، این فیلم کاملا تبلیغاتی بود.»

او گفت: «این فیلم بسیار نامناسب است و باید بازنگری شود. این کاملا اشتباه است. این برای یک دوره آموزشی مورد تایید نیست.»

فیلم ساخته یک شرکت غیرانتفاعی به نام صندوق کلاریون است، که به نظر می‌رسد کسب و کارش شعله‌ور ساختن آتش جنگ مذهبی است. قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸، صندوق کلاریون نسخه‌هایی از فیلم وسواس را به تعداد ۲۸ میلیون در میان رای دهندگان توزیع کرد. فیلمی که مسلمانان را متهم به توطئه‌های مرگبار علیه ایالات متحده می‌کند.