Gerdab.IR | گرداب

تصميم‌قدرتهاي‌غربي در مونيخ براي كارشكني‌مقابل انتفاضه‌ مصر

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۹

هيلاري كلينتون در مونيخ گفت: «امنيت اسرائيل و محدود كردن برنامه هاي بلندپروازانه ايران اولويت هاي آمريكا و شركاي آن در خاورميانه است.»

به گزارش گرداب به نقل از کیهان، سياستمداران غربي شركت كننده در كنفرانس امنيتي مونيخ با انتخابات در مصر مخالفت كردند.

دويچه وله از چهل و هفتمين كنفرانس امنيتي مونيخ گزارش داد: اتحاديه اروپا و آمريكا ضمن پشتيباني از اصلاحات در مصر پيرامون انتخابات فوري در اين كشور هشدار دادند.

هيلاري كلينتون در مونيخ اعلام كرد كه در پي گفت وگو با همكاران اروپايي خود و پس از ديدار با صدراعظم آلمان، آمريكا و اروپا به نتيجه يكساني رسيده اند. به گفته كلينتون، واشنگتن بر كناره گيري سريع حسني مبارك پافشاري نخواهد كرد. رهبران آلمان و بريتانيا نيز در كنفرانس امنيتي مونيخ بر سر تحولات مصر به توافق رسيده اند و موضع هماهنگي را به پيش خواهند برد.

به گفته خانم مركل، «انتخابات كاملا سريع به عنوان آغازي براي روند دمكراتيزاسيون در مصر خطا خواهد بود.»

صدراعظم آلمان تاكيد كرده است كه شكل گيري ساختارهاي جديد نيازمند زمان لازم هستند و اگر در گام نخست انتخابات برگزار شود، ساختارهاي جديد شانسي براي دوام نخواهند داشت. ديپلمات هاي آمريكايي هم بر اين باورند كه گزينش و آمادگي افراد كارآمد در پست هاي كليدي نيازمند زمان است.

 ديويد كامرون، نخست وزير بريتانيا، گفت: «فكر نمي كنم كه با چرخاندن يك كليد و يا برپايي يك انتخابات بتوانيم مشكلات جهان را حل كنيم.»

هيلاري كلينتون در مونيخ گفت: «فضاي خاورميانه طوفاني و خطر آشوب بسيار است. منطقه با طوفان تمام عيار محاصره شده و خطر قهقرا قوي است. تغيير سيستم در خاورميانه در گذشته به ناكامي انجاميده و موجب بهتر شدن وضعيت نشده است. انقلاب هايي به نام حكومت روحانيون موجب سقوط ديكتاتورها شد اما اين روند سياسي به گروگان گرفته شده است.»

وي همچنين گفته است: «امنيت اسرائيل و محدود كردن برنامه هاي بلندپروازانه ايران اولويت هاي آمريكا و شركاي آن در خاورميانه است.»