Gerdab.IR | گرداب

وبلاگ "جابر"

کمبود یک خمینی در مصر

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۸۹

بي شك آنچه كه در اين ميان حائز اهميت و تاثير گذار است، رهبري، آينده و مسير اين جنبش مردمي است كه مي تواند اين انقلاب نو رسيده را به مقصد مورد نظر برساند...

گرداب- شايد اين روزها حوادث شكل گرفته در مصر، در صدر اخبار جهان و رسانه هاي مختلف باشد و هر جريان و گروهي با توجه به ديدگاه خود و يا آنچه كه تمايل دارد روي دهد، تحولات مصر را پيش بيني مي كند.

بي شك آنچه كه در اين ميان حائز اهميت و تاثير گذار است، رهبري، آينده و مسير اين جنبش مردمي است كه مي تواند اين انقلاب نو رسيده را به مقصد مورد نظر برساند. شايد به ظاهر تحولات شكل گرفته در مصر بي شباهت به روزهاي انقلابي سال 57 نباشد و حقيقتا ديكتاتوري حسني مبارك به دست مردم مصر در يك حركت كاملا خود جوش بر لبه پرتگاه و سقوط قرار گرفته، اما تفاوت عمده قيام اسلامي مردم ايران در سال 57 با اين خيزش جديد مردم مصر در چيست؟

اينكه يك انقلاب به دست مردم مردم و خودجوش صورت گيرد و در حقيقت يك كودتا نباشد، هم حسن است و هم نقطه ضعف! يعني اين حركت مردمي هم مي تواند به يك انقلاب اسلامي و الهي تبديل شود و هم مي تواند به سادگي تحت كنترل دشمنان اسلام درآيد.

انقلاب اسلامي ايران در سال 57 كه توانست رژيم طاغوت را سرنگون نمايد و در پي آن جمهوري اسلامي را بر پا کند، بر گرفته از يك ايدئولوژي ريشه دار در دستورات الهي بود كه رهبري آن را مردي عالم، حكيم، فرزانه، متفكر و مومن بالفطره به عهده داشت و مطمئنا هدفي جز رضايت حق تعالي را در ذهن نداشت و همين امر باعث شد كه مردم ايران براي رسيدن به مقصود خود در مراحل مختلف و بحرانهاي جاري كشور از هيچ چيز حتي جان خود دريغ نورزند.
 
تاريخ و تجربه نشان داده كه غرب و استكبار جهاني در مقابل كشورهايي كه ملتش در ايستادگي مقابل آنها داراي يك رهبري واحد و ايدئولوژي الهي هستند و در نتيجه از بذل جان خود هراسي ندارند (مانند ايران، لبنان، ويتنام و...)عقب نشيني كرده و شكست خورده كه نمونه آن كاملا روشن و واضح است و در مقابل كشورهايي كه فارغ از يك مسير معين و هدف و آرمان الهي هستند (مانند الجزاير، عراق و افغانستان و ..) به خوبي پيروز شده و سيطره استعمار خود را پهن نموده است.

و حال اوضاع فعلي مصر كه مطمئنا براي آمريكا و رژيم صهيونيستي چه به لحاظ استراتژيك جغرافيايي و چه به لحاظ استراتژيك سياسي يكي از موارد حياتي در خاورميانه بوده و مهمترين هم پيمان منطقه اي رژيم غاصب در منطقه محسوب مي شود و هراس سران رژيم اشغالگر قدس از تحولات مشابه انقلاب اسلامي ايران در مصر هم به وضوع نمایان است، بايد ديد آيا در اين ميان رهبر واحدي و يا جريان خاصي مانند اخوان المسلمين براي مردم مصر خواهد بود كه بتواند يك خط و مسير مشخص و يك هدف معين را ترسيم نمايد تا مردم در قبال حيله گري هاي استكبار جهاني بتوانند قد علم كنند و به مقصود اصلي خود برسند؟ آنوقت است كه غرب از همان نقطه ضعف خود يعني روحيه شهادت طلبي مسلمانان شكست خواهد خورد.
 
دريك كلام كمبود يك خميني در مصر و براي مردم مسلمان اين كشور كاملا محسوس است.
 
 به اميد برپايي حكومت جهاني حضرت بقيت الله الاعظم
 
رهبر حكيم انقلاب:
«شكي نيست بر اساس حقايقي كه خداي متعال مقدر كرده خاورميانه جديد شكل خواهد گرفت كه خاور ميانه اسلام خواهد بود.» (۸/۱۲/۸۸)

هيچ جا ايران نمي شود حتي مصر! مگر اينكه تحت لواي خميني كبير در آيند...