Gerdab.IR | گرداب

سايمون گس؛ عنصر نامطلوب از ایران می رود

تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۹

"سايمون گس" سفير كنوني انگليس در تهران جايگزين "مارك سدويل" خواهد شد كه يك سال سمت نمايندگي غيرنظامي ناتو را در كابل داشته است.

سازمان پيمان آتلانتيك شمالي سفير انگليس در تهران را به سمت نماينده سياسي جديد خود در كابل منصوب كرد.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، "سايمون گس" سفير كنوني انگليس در تهران جايگزين "مارك سدويل" خواهد شد كه يك سال سمت نمايندگي غيرنظامي ناتو را در كابل داشته است.

ناتو در بيانيه اي اعلام كرد، گس به صورت رسمي اين سمت را در نشست 14 و 15 آوريل (25 و 26 فروردين 90) وزيران خارجه ناتو در برلين تحويل خواهد گرفت.

آذر ماه سال جاري سفير انگليس در تهران با نوشتن مقاله اي توهين آميز عليه كشورمان احساسات مردم و مسئولان جمهوري اسلامي را جريحه دار كرد و پس از آن طرح كاهش روابط ايران و انگليس و اخراج گس در مجلس شوراي اسلامي ايران مطرح شد. پس از آن ملكه انگليس در اقدامي گستاخانه نشان عالي "سر" را به سايمون گس اعطا كرد كه حاكي از دهان كجي ديگري به ايران بود.

در چند روز گذشته مجلس شوراي اسلامي طرح يك فوريتي قطع كامل روابط با انگليس را مطرح كرد كه دولت بر اساس آن موظف به قطع رابطه با لندن و طرح دعوي در مجامع بين المللي عليه انگليس خواهد شد. به نظر مي رسد اين اقدام ناتو براي نوعي واكنش پيشگيرانه به طرح مجلس شوراي اسلامي براي قطع روابط با انگليس است.