Gerdab.IR | گرداب

مبلغان وهابی پاكستان سفراي جديد ديپلماسي‌عمومي آمريكا

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۹

مركز بين الملل مذهب و ديپلماسي در پايان اين مراسم توانسته نظر اين گروه از رهبران فرقه‌هاي اسلامي را متقاعد كند، تصوري كه از آمريكا دارند اشتباه است تا جايي كه مبلغان پاكستاني اذعان داشتند كه دغدغه‌هاي مشترك فراواني با آمريكايي‌ها دارند!

مركز بين‌المللي "مذهب و ديپلماسي" به تازگي جمعي از مبلغان وهابي و دئوبندي را از پاكستان به آمريكا دعوت كرده است تا از آنها به عنوان سفيران فرهنگي خود استفاده كند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، مركز بين‌المللي "مذهب و ديپلماسي" به تازگي جمعي از رهبران و مبلغان مذهبي "وهابي" و "دئوبندي" را از پاكستان به آمريكا دعوت كرده و سفري سه هفته‌اي را براي آنها ترتيب ديده است. تلاش اين مركز بر آن است كه با استفاده از اصول ديپلماسي اعتقادي، بتواند راهكاري را براي ارتقاي سطح درك متقابل ميان آمريكايي‌ها و مسلمانان پاكستان به دست بياورند. افراد دعوت شده، مدرسين و مبلغان برجسته در پاكستان هستند.

مركز بين الملل مذهب و ديپلماسي در پايان اين مراسم توانسته نظر اين گروه از رهبران فرقه‌هاي اسلامي را متقاعد كند، تصوري كه از آمريكا دارند اشتباه است تا جايي كه مبلغان پاكستاني اذعان داشتند كه دغدغه‌هاي مشترك فراواني با آمريكايي‌ها دارند. يكي از اين مبلغان پاكستاني گفت: «هنگامي كه قدم به اين كشور نهاديم، يكي از نگراني‌هاي ما اين بود كه آمريكايي‌ها از ما متنفر بوده و برخوردي خشن با ما داشته باشند، اما در اين سفر، چنين احساسي از ما زايل گشت و با استقبال و احترام آنها مواجه شديم.»

يكي از شركت كنندگان وهابي در اين سفر پس از بازگشت به پاكستان، اساسنامه‌اي اسلامي را براي گشودن باب گفت‌وگو با ديگر مذاهب، به نگارش درآورد و تنظيم كرد. از نظر اين وهابي مذهب، هر يك از مذاهب، رهنمود‌هايي در مورد ارزش‌هاي انساني چون صلح، عشق، بردباري و احترام متقابل در بر دارد.