Gerdab.IR | گرداب

فرمان آماده ‌باش اوباما به مردم آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۹

آمریکا سیستم هشداری راه اندازی کرده که به وسیله آن اوباما روی صفحه تلویزیون ظاهر شده و یا با موبایل مردم تماس می‌گیرد و نسبت به تهدیدات آینده هشدار می‌دهد.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC)، با ایجاد سیستم هشدار جمعی که از سوی اوباما پیشنهاد شده بود موافقت کرد. با این حساب باز هم دولت آمریکا به مردم و کسب و کارشان فرمان دیگری را تحمیل می‌کند.

واشنگتن پست در این باره نوشت: به زودی اوباما روی صفحه تلویزیون شما ظاهر شده یا با موبایلتان تماس گرفته و در مورد بمب گذاری بعدی القاعده به شما هشدار می‌دهد.

اعضای کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا هفته گذشته به قانونی رای دادند که ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی، سیستم‌های کابلی تلویزیون و تهیه کنندگان تلویزیون‌های ماهواره‌ای را ملزم می‌کند در آزمایشی شرکت کنند که در آن تمامی این سیستم‌ها موظف می‌شوند کد زنده‌ای را که پیام آماده باش رئیس جمهور است، دریافت و ارسال دارند.

در این باره کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) در روز ۳ فوریه اعلام کرد: امروز این کمیسیون راه را برای آنکه اولین پیام هشدار رئیس جمهور از طریق سیستم هشدار جمعی ملی (EAS) در آسمان آمریکا مخابره شود، هموار می‌کند. یک آزمایش ملی، میزان صحت و تاثیرگذاری این سیستم را برای مطلع کردن مردم از خطرات و شرایط اضطراری در سطح منطقه‌ای و ملی مشخص می‌کند. زمان انجام این آزمایش هنوز مشخص نشده است.