Gerdab.IR | گرداب

کار‌شناس واحد مطالعات "سپاه پاسداران" در موسسه FDD:

رهبران غربی باید از رسانه‌های ضدایرانی حمایت بیشتری کنند

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۹

کار‌شناس ارشد موسسه آمریکایی "دفاع از دموکراسی" از رهبران غربی خواست که با سخنرانی در رسانه‌های ضد ایرانی فارسی زبان مردم ایران را به سازماندهی علیه نظامشان تحریک کرده و به هیجان آورند.

به گزارش گرداب غربی‌ها در جنگ با نظام جمهوری اسلامی ایران، صراحت لهجه بیشتری یافته‌اند، به گونه‌ای که به راحتی با امر موهومی به نام سازماندهی مردم ایران علیه نظام به سخن پراکنی و دروغ پردازی مشغولند.

وال استریت چندی پیش از قول "امانوئل اتولنگی" (Emanuele Ottolenghi) متخصص و کار‌شناس واحد مطالعات "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" در موسسه آمریکایی "دفاع از دموکراسی" (FDD) نوشت: «اولویت اصلی سیاست گذاران باید افزایش منابع برای انتشار اطلاعات آزاد در داخل ایران و کمک به عامه مردم برای سازماندهی علیه نظام باشد.»

او در ادامه به ارائه تاکتیک‌ها در این جنگ نرم پرداخته و گفت: «یکی از راه‌های انجام این کار برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقویت برنامه‌های پخش فارسی خود مانند بی‌بی‌سی و دویچه وله، و مقابله با تلاش‌های ایران برای ایجاد اختلال در امواج ماهواره‌ای و سانسور اینترنت است.

برای این منظور استراتژی استفاده از فناوری قدیمی پخش موج کوتاه رادیو و تلویزیون بسیار موثر است. تهران می‌تواند مانع از فعالیت‌های ایستگاه‌های رادیویی داخلی شود، اما دولت‌های ما نباید حمایت مالی خود را از این برنامه‌ها متوقف کنند. رهبران جهان آزاد باید با حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ضمن توضیح سیاست‌های غربی، ایران را به نقض حقوق بشر متهم کنند. فراموش نکنید که سخنرانی "دیوید کامرون" یا "آنجلا مرکل" به طور مستقیم برای مردم ایران در حمایت از آزادی و دموکراسی در ایران چه تاثیری داشت.»

اتولنگی در شرایطی سخن از تاثیر شگرف سخنرانی‌های کامرون و مرکل بر مردم ایران می‌گوید، که در ایران به مثابه یکی از سیاسی‌ترین جوامع دنیا، کمتر کسی جز کلیت حمایت غربی‌ها از آشوبگران سال ۸۸ تهران چیزی بیشتری به خاطر دارد.

بخشی از سخنان امانوئل اتولنگی چنین است: «به برنامه پخش فارسی روزانه خوش آمدید. پس از آنکه آنجلا مرکل حمایت خود را از آزادی و دموکراسی در ایران اعلام کرد، ما مطمئن هستیم که این کار مردم کوچه و بازار را به هیجان خواهد آورد. اما اولویت برنامه ما در حال حاضر کمک به شما برای سازماندهی در برابر نظام است.»

امانوئل اتولنگی در حالی این سخنان را بر زبان می‌راند که در ادبیات دیپلماتیک جهان، دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر با سخنان آشوب طلبانه و دعوت به آرایش گرفتن در مقابل دولت‌های مستقر و مقتدر مردمی مرسوم نیست. درک این موضوع زمانی تسهیل می‌شود که ایران در امور داخلی کشورهای غربی دخالت و معترضان ایتالیایی، انگلیسی، فرانسوی، یونانی، اسپانیایی، آلمانی و... را در آشوب‌های اجتماعیشان به سازماندهی برای براندازی رژیم‌های مربوطه دعوت و تهییج کند.

منبع: مشرق