Gerdab.IR | گرداب

رژیم صهیونیستی:

مصر را ول کنید، ایران مسئله اصلی است!

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۹

معاون وزیر خارجه اسرائیل ضمن درخواست برای عدم برگزاری انتخابات در مصر گفت: «البته مصر و تونس مسئله‌ای نیستند، بلکه مسئله اصلی ایران است.»

سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار جدید‌ترین مطلب خود، سناریوی بازی فتنه گران ایران در پازل این رژیم را بار دیگر به شکل آشکار به نمایش گذاشت.

به گزارش گرداب به نقل از جوان، رژیم صهیونیستی که به علت در محاصره قرار گرفتن خود، به طراحی و تقویت خطوط انحرافی مشغول بوده و حتی به پشتیبانی از راهپیمایی اخیر فتنه گران پرداخته است، در مطلبی که در سایت وزارت خارجه خود منتشر کرد ضمن تائید متاثر بودن انقلاب مصر از انقلاب ایران تلاش برای شکستن محاصره خود را آشکارا بیان کرد.

این سایت به نقل از "دانی ایالون"، معاون وزیر امورخارجه این رژیم نوشت: «در این روزهای نبود ثبات و نامعلوم بودن روند رویداد‌ها، بسیار مهم است به این واقعیت توجه داشته باشیم که بزرگ‌ترین تهدید علیه ثبات و امنیت خاورمیانه و صلح جهان، نه تغییرات مصر و تونس، که حکومت فتنه گر و تعصب گرای ایران است که با کمک همدستان خود و از جمله حزب الله لبنان، حماس و دیگر گروه‌های اسلامی بنیادگرا می‌کوشد هدف‌های خویش را پیش برد. در چنین وضعی، جامعه بین المللی باید فشار سیاسی و اقتصادی بر این رژیم واپسگرا در تهران را افزایش دهد.

این سایت همچنین بار دیگر به محاصره خود از سوی مصر، حزب الله و حماس اشاره کرده و در این زمینه به بخش دیگری از برنامه‌های خود برای مصر پرداخته، نگرانی خود را از قدرت گیری اخوان المسلمین در این کشور بروز داد و تصریح کرد که نگران تاثیر گذاری ایران در مصر است.

این سایت به نقل از ایهود باراک اینچنین نوشت: ایهود باراک، وزیر دفاع در یک مصاحبه تلویزیونی گفته که از آینده روابط دوستانه اسرائیل و مصر نگرانی ندارد، ولی در عین حال هشدار داد که انتخابات زودهنگام در مصر ممکن است موجب به قدرت رسیدن احزاب و گروه هایی شود که مصالح ملی مصر را در نظر ندارند، بلکه به دنبال ایدئولوژی‌های افراط گرا هستند.

همچنین این سایت در بخش دیگری از مطلب خود این نگرانی را به این شرح بیان کرد: آشنایان امور خاورمیانه در اسرائیل این نگرانی را عنوان کردند که حکومت ایران بخواهد با بهره گیری از دوران گذار در مصر و از طریق تماس و پیشنهاد همکاری به احزاب کوچک و یا گروه هایی که در حال تشکیل هستند، جای پایی برای خود در مصر ایجاد کند.