Gerdab.IR | گرداب

تشییع شهید صانع ژاله، تبدیل به مراسم محاکمه سران فتنه شد + عکس

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۸۹

آفرين بر غيرت دانشگاهيان و دانشجويان هنر كه نگذاشتند اين شهيد نيز به مانند شهدايي كه در جريان فتنه به شهادت رسيدند در گوشه عزلت تشييع شود و امروز تشييع باشكوهي را براي او برگزار كردند. همين مردم حاضرند پاي چوبه دار سران فتنه بايستند و فرياد بزنند الله اكبر. سياستمداران كشور حق ندارند به فتنه گران فرصت بازگشت بدهند.

اختصاصی گرداب ـ دانشجویان و مردم در حالی همشاگردی شهید خود را بر دستان خود تشییع می کردند که شعار هایی علیه سران فتنه سر داده و خواهان اشد مجازات برای آنها بودند.
 
بر اساس این گزارش پیکر شهید صانع ژاله از مقابل دانشگاه هنر تا صحن مصلای دانشگاه تهران با حضور جمعیت ده ها هزار نفری مردم و دانشجویان، با شکوه بسیار برگزار شد.
 
در این مراسم بعد از تشییع و آوردن پیکر شهید در مصلای دانشگاه تهران، حجت الاسلام پناهیان به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
پناهیان گفت: «فتنه گران و مسئولان مملكت بدانند از اين به بعد هر شهيدي كه در اين راه بدهيم و يكي از فرزندان امت اسلامي شهيد شود، حتي مجروح شود و از دست فتنه گران كتك بخورد، باشكوه تر از اين همايش ها را برایشان برپا مي كنيم و سكوت نخواهيم كرد.»
 
وی افزود: «آفرين بر غيرت دانشگاهيان و دانشجويان هنر كه نگذاشتند اين شهيد نيز به مانند شهدايي كه در جريان فتنه به شهادت رسيدند در گوشه عزلت تشييع شود و امروز تشييع باشكوهي را براي او برگزار كردند. همين مردم حاضرند كه پاي چوبه دار سران فتنه بايستند و فرياد بزنند الله اكبر. سياستمداران كشور حق ندارند كه به فتنه گران فرصت بازگشت بدهند

پناهيان با بيان اين كه دست فتنه گران به خون جوانان اين مرز و بوم آغشته است، گفت: «مردم مصر به ما مي گويند ما مبارك را سرنگون كرديم، شما چطور يك ملت بزرگ نمي توانيد چند فتنه گر منحوس را نابود كنيد؟»
 
وي پس از این سخن که با شعار مرگ بر موسوي و مرگ بر كروبي از سوي جمعيت همراه بود، با اشاره به تاثيرپذيرفتن مردم تونس و مصر از انقلاب اسلامي و با انتقاد بر اين كه اين اتفاقات در خاورميانه ثمره انقلاب است، گفت: «اين مردم نه تنها مي خواهند سران فتنه اعدام شوند، بلكه مي خواهند هر سياستمدار در هر موقعيت و سابقه اي كه زمينه ساز ايجاد فتنه شد و بسترساز جريان فتنه شد از صحنه سياست حذف شود؛ سياستمداراني كه در آغاز كه آن تظاهرات غيرقانوني برگزار مي شد، پيش بيني نمي كردند كه منافقين در اين راهپيمايي شركت كنند.»

وي ادامه داد: «آمريكا پشتيبان اين گونه حركت ها خواهد بود و خون هاي مظلومان بر روي زمين مي ريزد. سياستمداراني كه پيش بيني نمي كردند كه اين اتفاقات منجر به ريخته شدن خون مظلومان مي شود؛ آنهايي كه نمي دانستند و پيش بيني نمي كردند كه اين اتفاقات مورد حمايت آمريكا و اسرائيل قرار مي گيرد، آنها احمق هايي هستند كه در صندلي سياست جا خوش كرده اند

وي افزود: «چه كسي است كه نداند اين نظام و انقلاب دشمن دارد و دشمنان ما از هر فرصت استفاده مي كنند كه به اين انقلاب ضربه بزنند و چه كسي است كه نداند دادن كوچكترين فرصت به دشمن به هر بهانه اي خيانت بزرگ محسوب مي شود.»

پناهیان با اشاره به مظلوميت حضرت علي‌علیه‌السلام گفت: «در زمان حضرت علي برخي از اطرافيان ایشان با نصيحت ها و تحميل هايي كه كردند به حضرت علي حكميت تحميل كردند و نگذاشتند حضرت علي‌علیه‌السلام مسير خود را پير وزمندانه به پيش ببرد. ما تقاضامند هستيم تمام كساني كه مي خواهند جريان حكميت را به رهبري تحميل كنند از صحنه سياست حذف شوند.»

وي ادامه داد: «اگر تاكنون مصلحت اين بوده كه قوه قضائيه نجابت به خرج بدهد اين مصلحت تا كي مي خواهد ادامه پيدا كند؟ كساني كه در اين كشور دائم توليد مصلحت مي كنند آيا بايد تا قيامت تحمل شوند.»

پناهيان گفت: «اگر مصلحت ها به اين دليل بود كه مردم آگاه شوند مردم آگاه هستند. اگر بخاطر اين بود كه خواص و نخبگان جامعه آگاه شوند، ولي اگر كسي خود را به خواب زده باشد نمي توان او را بيدار كرد

او ادامه داد: «ما از اقدام نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه به مانند بسيجيان واقعي آمدند و حمايت كردند تشكر مي كنيم و اگر كسي تاكنون بيدار نشده ديگر بيدار نخواهد شد.»

پناهيان ادامه داد: «شعاري كه به شما پيشنهاد مي‌كنيم مرگ بر ساكتين است. چه كساني سكوت كرده‌اند؟ كساني كه هنوز فتنه را فتنه نخواندند. كساني كه سران فتنه را به عنوان سران آشوب‌گر نمي‌نامند و طبق وصيت‌نامه امام تقاضاي اعدام براي سران فتنه نمي‌كنند. علمايي كه براي بي‌احترامي به كوچك‌ترين موضوعات ديني مي‌آشوبند، ولي در مورد بي‌احترامي به ولايت فقيه و شخص ولي فقيه سكوت كرده‌اند

پناهيان ادامه داد: «امروز شنيديم كه دانشگاهيان درس خود را تعطيل كردند و علماي با بصيرت در حوزه‌هاي علميه از جمله حوزه علميه قم درس خود را امروز تعطيل كرده‌اند و تجمع كردند. در حوادث اخير آشوب‌گران عكس امام و رهبري را بر روي زمين گذاشتند و ماشين‌ها و افراد را مجبور كردند كه از روي اين عكس‌ها عبور كنند و پا روي اين عكس‌ها بگذارند تا كي بايد اين مسائل تحمل شود و اين مظلوميت را تحمل كنيم؟»

وي با اشاره به حوادث 18 تير و سخنراني مقام معظم رهبري و اين كه گفتند اگر عكس من را نيز پاره كردند صبر و سكوت كنيد ، خاطر نشان كرد : «مردم در 23 تيرماه آن سال به خيابان‌ها آمدند در همين مكان شما جمع شدند و يكي از شخصيت‌ها براي سخنراني دعوت شد ولي نيامد و گفته بود كه مي‌ترسيدم مردم براي دفاع از رهبري نيايند و ضايع شوم و وقتي كه از طريق تلويزيون جمعيت را ديده بود گفته بود كه فكر نمي‌كردم انقدر افراد طرفدار رهبري باشند.»

وي گفت: «اميدوارم اين شهيد آخرين شهيد ما قبل از ظهور آقا باشد اين شهيد آخرين شهيد اتفاقات فتنه باشد.»

پناهیان خطاب به مسئولان افزود: «به خدا قسم ما نمي‌توانيم جواب مردم و دانشگاهيان هوشمند را بدهيم. از اقصي نقاط عالم تماس مي‌گيرند؛ از آمريكا و اروپا، آفريقا، عراق، پاكستان، تركيه و مي‌گويند شما در ايران چه كار مي‌كنيد؟ چهار نفر از فتنه‌گران كه از انسانيت خارج شدند، چرا نمي‌توانيد جلوي آنها را بگيريد؟ انشاءالله عزم‌ها را جزم سفره ننگين فتنه را جمع خواهيد كرد

درپایان سخنرانی، یکی از اعضای تشکل های دانشجویی قطعنامه پایانی این مراسم را قرائت کرد.
در بخشی از این قطعنامه آمده است: « اما نوکران آنها در ایران که نفس کشیدن خود را هم مدیون شفقت نظام هستند دست به کار شدند تا کام ملت های آزاده جهان را از فتح الفتوحات اخیر تلخ و دل اربابان خود را شاد نمایند. آنهایی که رفتار بعد از انتخاباتشان کم از بن علی و مبارک نداشت و در دیکتاتور مابی روی دیکتاتورهای تاریخ را سفید کرده بودندبا پررویی تمام قطعه قطعه پازل سیلی خوردگان از ملت تونس و مصر را کامل نمودند تا هم به رسم ادب در غم قیم خود شیطان بزرگ تشریک مساعی کنند و هم حساب کهنه خود را با روح الله الموسوی الخمینی و سید علی الحسینی الخامنه ای پاک کنند
 
در  پایان مراسم نماز میت به امامت حجت الاسلام ابوترابی بر پیکر شهید صانع ژاله خوانده شد.